Rietumu civilizācijas katastrofas
izpausmes veidi (elementi) var būt visdažādākie. Piemēram, mentālās kartes
līmenī, etniskās mozaīkas jomā, genofonda pasliktināšanās ziņā, nabadzības
pieauguma ziņā, izmiršanas draudu apziņas līmenī, sociālās apātijas ziņā, masu,
„elites”, postcilvēku glamurizācijas kaislību jomā, patērēšanas bezjēdzības
ziņā, ideoloģiskās imunitātes jomā. Noteikti var būt vēl citi elementi.
ceturtdiena, 2014. gada 22. maijs
Līdzeklis
ASV brīvība un tiesiskums nav
mērķis, bet gan līdzeklis savu interešu realizācijai. Tāpēc ir demokrātijas un
cilvēktiesību retorikas eksports, lai panāktu savu citās zemēs. ASV neinteresē
tas, ka tādējādi tiek devalvēti priekšstati par brīvību, tiesiskumu, cilvēka
tiesībām. Tas ir novedis pie minēto fenomenu šausmīgas devalvācijas mūsdienu
sabiedrībā. Faktiski var uzskatīt, ka sagrauti ir svētākie nosacījumi, svētākās
normas cilvēka eksistencei. ASV kopā ar saviem stratēģiskajiem partneriem (to
skaitā ietilpst arī Latvijas politiskās „elites” padibenes) ir izveidojusi
dežūrējošu retoriku, nedomājot par cilvēces morālo esamību.
ceturtdiena, 2014. gada 15. maijs
Progress
Attieksmē pret progresu ir
sastopami divi varianti: 1) „progresisti”; pozitīvisti, kuri tic, ka progress
ir vēstures likums; 2) „antiprogresisti”; noliedz vēsturisko likumu
pastāvēšanu; K.Poppers, fon Hajeks.
„Progresisti” progresa
argumentācijā saka, ka cilvēku misija ir progresa radīšana – patiesības,
skaistā un labā bezgalīga radīšana, krāšana un pilveidošana. Cilvēks tādējādi
ir augstākā radība, Dieva dēls.
„Antiprogresistu” argumentācijā
skan tas, ka vēstures gaitu nosaka nejaušības un neprognozējamība cilvēcisko
zināšanu iegūšanā, bez kā nav iespējams progress; nav iespējami teorētiski
priekšstati par vēsturi, balstoties uz vēsturisko likumsakarību apkopojumu.
Tāds apkopojums ir iespējams, taču tam nevar ticēt – nevar uz to paļauties
turpmākajā dzīvē, kurā atkal kaut kas notiks nejauši, negaidīti, neprognozēti
u.tml.
Runājot par progresu, iespējams ir
lokālais aktīvisms, balstoties uz tekošo politisko, ekonomisko, sociālo
notikumu kritisku interpretāciju. Jo sarežģītāka ir sistēma/kārtība, pēc kuras
tiecamies, jo vairāk ir jāpaļaujās uz stihiskiem spēkiem.
Neticība cilvēces progresam
pašlaik ir totāla – valda atsacīšanās no domas par nākotni. Valda neticība nākotnei. Bet, ja nav domas
par nākotni, tad cilvēks sabrūk, degradējās, pārvēršās par lopu/postcilvēku;
šodien pietrūkst pozitīva orientācija, kas varētu atklāt mums kādu jaunu
perspektīvu.
pirmdiena, 2014. gada 12. maijs
Jaunākie risinājumi
Velobraucienu un pārgājienu
rezultāti tekstu kopā „Raksti-2014”: 1) noziegumu brīvība, 2) ģeokrātija, 3)
gnozeoloģiskais idēls, 4) politiskā orientācija, 5) kulturoloģiskā imunitāte,
6) zināšanas kā ideoloģijas saturs, 7) idiotijas plurālisms, 8) tolerances
reabilitātes funkcija, 9) Rietumu civilizācijas iekšējā sadursme, lūzums,
Baltijas siena, 10) patiesība kā saprātīgo cilvēku identitātes pamats.
Tās ir jaunākās idejas, koncepciju
skices, terminoloģiskie formulējumi, kas atspoguļojās 2014.gadā (līdz 11.V)
gatavotajos rakstos priekš „pietiek.com”.
svētdiena, 2014. gada 27. aprīlis
Latvijieši
Rainis lieto vārdu „latvijieši” intervijā
laikrakstam „Сегодня”. Materiāls publicēts 1929.gada 29.septembrī.
Somijas izglītība
Pasaules izglītībā viens no XX
gadsimta „pasaules brīnumiem” ir Somijas panākumi izglītībā. Ekonomiskās
sadarbības un attīstības organizācijas (34 valstis) pārbaudēs somu jaunieši ir
priekšgalā. Pārbauda vidusskolēnu zināšanas matemātikā, dabaszinātnēs, kā arī
valodas prasmi. Parbaudē izmanto testu metodi. Neviens nezina, par ko būs
tests. Neviens nesaņem atzīmi par testa izpildi.
Tiek uzskatīts, ka somu panākumu
pamatā ir vairāki momenti. Somi nemurgo par „investīcijām”, nav valsts mēroga
zināšanu testēšana, nav čartera skolas, skolotājus nevērtē saskaņā ar skolēnu
atzīmēm, dominē individuālā, grupu pieeja.
ASV, salīdzinot ar Somiju, ir
krīze izglītībā. To sekmē stingra sacensība starp skolotājiem, čartera skolas,
skolu menedžments ir mākslīgs, jo menedžeri ir bez pieredzes.
Somijā ļoti lielu vērību velta
skolotāju kvalifikācijas paaugstināšanai, zināšanu pārbaudē reti izmanto
testēšanu, skolu administrācija no skolotājiem prasa uzticību un atbildību, bet
nevis atskaites.
Abonēt:
Ziņas (Atom)