Populārs ir aicinājums mācīties no vēstures. Tas ir
populārs, bet ne visai perspektīvs aicinājums. Vēsture neatkārtojas. Mācoties
no vēstures, klusi tiek cerēts no jauna piedzīvot to pašu situāciju, kāda
konstatējama vēsturē. Bet tā ir maldīga ilūzija. Vēsturē katra situācija ir
unikāla situācija un naivi cerēt tikties ar tagadnes situācijas identiskumu
pagātnes situācijai. Turklāt populārajam aicinājumam mācīties no vēstures ir
bēdīgs rezultāts, ko parasti nezina vai neņem vērā, atkal un atkal aicinot
mācīties no vēstures. Vēsture liecina, ka tautas un valdības nekad nav
mācījušās no vēstures un visu darījušas atbilstoši savam prātam, atbilstoši
savai gribai un attīstības pakāpei. Tā, piemēram, vēsturē vienmēr ir bijuši
domātāji, kuri par cilvēciskās attīstības mērķi sludina cilvēciskumu,
cilvēkmīlestību. Taču praktiski šis cilvēciskās attīstības mērķis tiek
ignorēts. Tagadne neņem vērā šo vēsturisko aicinājumu pret cilvēka attīstību
izturēties kā pret cilvēciskuma, cilvēkmīlestības veicināšanu. Herders minēto
mērķi izsacīja vienā vārdā – Humanitat.
Bet pagātne ir jāzina!
AtbildētDzēstSkolā mācīt vajadzīgs gan Arhimeda sviras un speak vienādojumu, kas uzrakstīts pirms kristus.
Tāpat jāatceras, ka Oma likums nav atkarīgs no karoga krāsas!
Tā ir vesture. Tagad to vairs skolā nemāca!!!
Labs piemērs , kā sagrozīt vesture ir tiko iznākusī grāmata "15. maija Latvija"
Tas ir dr. Jozepa Gebelsa prēmijas vērts. Pilnībā atbilst Krievu mentiolitātei, jo trakāk melo, jo vairāk tic!!!