svētdiena, 2017. gada 22. oktobris

Vēsture

Populārs ir aicinājums mācīties no vēstures. Tas ir populārs, bet ne visai perspektīvs aicinājums. Vēsture neatkārtojas. Mācoties no vēstures, klusi tiek cerēts no jauna piedzīvot to pašu situāciju, kāda konstatējama vēsturē. Bet tā ir maldīga ilūzija. Vēsturē katra situācija ir unikāla situācija un naivi cerēt tikties ar tagadnes situācijas identiskumu pagātnes situācijai. Turklāt populārajam aicinājumam mācīties no vēstures ir bēdīgs rezultāts, ko parasti nezina vai neņem vērā, atkal un atkal aicinot mācīties no vēstures. Vēsture liecina, ka tautas un valdības nekad nav mācījušās no vēstures un visu darījušas atbilstoši savam prātam, atbilstoši savai gribai un attīstības pakāpei. Tā, piemēram, vēsturē vienmēr ir bijuši domātāji, kuri par cilvēciskās attīstības mērķi sludina cilvēciskumu, cilvēkmīlestību. Taču praktiski šis cilvēciskās attīstības mērķis tiek ignorēts. Tagadne neņem vērā šo vēsturisko aicinājumu pret cilvēka attīstību izturēties kā pret cilvēciskuma, cilvēkmīlestības veicināšanu. Herders minēto mērķi izsacīja vienā vārdā – Humanitat.

1 komentārs:

  1. Bet pagātne ir jāzina!

    Skolā mācīt vajadzīgs gan Arhimeda sviras un speak vienādojumu, kas uzrakstīts pirms kristus.

    Tāpat jāatceras, ka Oma likums nav atkarīgs no karoga krāsas!
    Tā ir vesture. Tagad to vairs skolā nemāca!!!

    Labs piemērs , kā sagrozīt vesture ir tiko iznākusī grāmata "15. maija Latvija"

    Tas ir dr. Jozepa Gebelsa prēmijas vērts. Pilnībā atbilst Krievu mentiolitātei, jo trakāk melo, jo vairāk tic!!!

    AtbildētDzēst