“Rokfellera fonda” 2010.gadā veiktajai pandēmijas
modelēšanai ir atdarījumi (kloni) citās valstīs. Piemēram, Vācijā pandēmijas
modelēšana atspoguļojas Bundestāga dokumentā, kas sagatavots 2012.gadā un
publicēts internetā 2013.g. sākumā (skat.: https://dipbt.bundestag.de/dip21/btd/17/120/1712051.pdfhttps://dipbt.bundestag.de/dip21/btd/17/120/1712051.pdf).
Vāciešu tekstā ir viena prognoze, kas
var izrādīties misēklis. Tekstā ir runa par vienkāršo cilvēku protestiem sakarā
ar dzīves apstākļu straujo pazemināšanos pandēmijas laikā. Respektīvi, tauta
protestēs pret pandēmijas drausmīgajām ekonomiskajām sekām. Taču protestu
paredzēšana var izrādīties maldīga perspektīva. Līdz 2020.gada aprīlim nekādi
protesti nav sastopami ne Ķīnā, ne Eiropā un ASV. Sastopami ir tikai pandēmijai
specifiski noziegumi – masku zagšana, viltotu zāļu tirdzniecība u.tml. Faktiski
sabiedrība ar entuziasmu izturas pret radikālajiem karantīnas pasākumiem, bet
galvenais – ekonomikas sabrukumu, bezdarba palielināšanos. Individuālajā līmenī
ir sastopama atsevišķu mediķu, speciālistu, politiķu kritika par panikas
izraisīšanu, epidēmijas fetišizēšanu, zinātnes atziņu ignorēšanu utt. Misēklis
radies tāpēc, ka vāciešu modelī nav precīzi saskatīta iedzīvotāju masu garīgā kvalitāte
XXI gs. sākumā, kad iracionālisms jau ir sabiedriskās apziņas kodolā un apslāpē
jebkuru racionālo pieeju. Nav ticams, ka turpmāk tomēr būs masu protesti. Nebūs
politiskais spēks, kas centīsies vērsties pret nacionālo nodevību politiķu
darbībā. Piemēram, tāds spēks nav Vācijā. Merķele, kura saistīta ar
"kancleraktu", prognozēja nāvi 70% no Vācijas iedzīvotājiem - 58 miljoniem!
Vai vācieši (viņu partijas) Merķeli par to sodīja? Vai kāds valsts
"galva" vēl ir tā izteicies par savu tautu, kuru glābt ir viņa
pienākums? Kā Vācijā var būt tik bezjēdzīgs kanclers? Ko Bismarks par to
teiktu? Merķeles kundze acīmredzot tik šausmīgi izteicās ne tikai “kanclerakta”
kontekstā. Visdrīzāk galvenais bija viņas psihiskais stāvoklis. Ja eiropeīdu
valstu politiskās virskārtas psihiskais stāvoklis būtu normāls, tad Spēkam
neizdotos uzkurināt pandēmijas specprojektu. Ar Spēkam pakļauto mediju paklausību
vien nepietiktu. Taču ar Spēka aģentūras politiķu paklausību + mediju
paklausību pilnīgi pietiek, lai veidotu “jaunu realitāti” un to apsveiktu
eiropeīdu masas ar pilsētu inteliģenci priekšgalā.
pirmdiena, 2020. gada 6. aprīlis
ceturtdiena, 2020. gada 2. aprīlis
Evolūcijas simboliskie atribūti
Cilvēka evolūcijas simboliskie atribūti ir katram zināmi,
kurš ir gājis skolā un atvēris vēstures grāmatas. Tajās ir skaisti krāsaini
zīmējumi, kuros redzams puskails “mežonis” ar šķēpu. Tāds zīmējums atspoguļo
vēsturiski pirmo cilvēka evolūcijas simbolisko atribūtu – šķēpu. Pēc tam šķēpu
nomaina zobens. Pēc tam nāk cilvēks ar šauteni. Un tās jau ir mūsdienas. Šautene
ir mūsdienu cilvēka simboliskais atribūts. Taču cilvēka evolūcija nestāv uz
vietas. Aizvadītajos apm. 30 gados ir notikušas kardinālas izmaiņas. Tagad
zīmējumos ir jāatspoguļo cilvēks ar datoru, bet vispareizāk būtu, ja tiktu
atspoguļots cilvēks ar smartfonu. Pandēmija kā epohāls notikums būtiski koriģē
cilvēka evolūcijas simbolisko atribūtiku. Pandēmija liek atspoguļot cilvēku bez
smadzenēm, cilvēku bez saprāta. Zīmējumā var tikt fiksēts cilvēks, kura
smadzenes mētājas uz zemes un kura galvaskausā bālo tukšums. Sabiedrības kāda
daļa cer, ka pandēmija pozitīvi izmainīs cilvēkus. Tam ir grūti ticēt. Jau no
XIX gadsimta psiholoģija un psihiatrija zina, ka psihiskās slimības principā
nevar izārstēt. Tagad sastopamais bezprāts ir psihiskā nelaime. Tā nezudīs pēc
pandēmijas. Pandēmijas izsludināšana nav organiski cēlonisks, bet gan ir bezprāta rezultāts. Cilvēki neatgūs saprātu un atkal nerīkosies atbilstoši veselajam
saprātam. Naivi cerēt, ka cilvēki atgūs smadzenes un viņu galvaskausā vairs nebālos
tukšums. Tiekamies ar unikālu situāciju. Ja agrāk kāda kolosāla nelaime patiešām
izmainīja cilvēkus un viņi pēc kolosālās nelaimes sāka dzīvot saprātīgāk un morāli
atbildīgāk, tad tagad tā nebūs. Pandēmija kā nelaime cilvēkos neatgriezīs veselo
saprātu un morālo atbildību. Gluži pretēji. Cilvēku darbība, uzvedība un
komunikācija kļūs vēl iracionālāka un psihiski neadekvātāka. Cilvēks ir
sasniedzis jaunu evolūcijas pakāpi, un tā krasi atšķiras no līdzšinējām
evolūcijas pakāpēm. Uz planētas ir evolucionējis postcilvēks.
ceturtdiena, 2020. gada 26. marts
Ļaunuma utilitārisms
· Utilitārisms ir cenšanās visur panākt derīgumu,
gūt labumu. Utilitārisms ir normatīva programma, kad attiecīgā izpausme ir
derīga no morālā viedokļa. Savukārt derīgums rodas tad, ja cilvēkā ir laimes
sajūta, apmierinātība, labklājības apzināšanās, prieks par savu velmju
apmierināšanu un interešu realizāciju. Utilitārisms nav iespējams bez
praktiskās racionalitātes, kura var figurēt divējādi – no pozitīvā viedokļa un
no negatīvā viedokļa. Ļaunums (ļaundabīgums, ļaundarība, ļaunošanās,
ļaunprātība) var būt vienots ar derīgumu, tieksmi gūt labumu. Ļaunums var būt
derīgs no morālā viedokļa, sagādājot cilvēkā zināmu gandarījumu. Tādā gadījumā
cilvēka morāles kodeksā ietilpst ļaunuma utilitārisms.
· Cilvēkam ir prāts un altruisma
nepieciešamības izpratne, priekšstats par labu rīcību un sliktu rīcību. Taču
cilvēks kļūst ļaundaris, un ļaundarība ieņem viņa esamībā noteiktu darbības,
uzvedības un komunikācijas slāni. Ļaundabīgumam var būt visdažādākās formas:
naidīgums, graušana, atriebīgums, neapvaldāms nicīgums, agresivitāte,
vandālisms, sadisms, terorisms, amorālisms.
· Mūsdienās ļaunuma aktīva forma ir
cilvēku pašiznīcināšanās mānija – suicidāls gars. Tas izpaušas agresīvā un
paštīksmīgā manierē lepoties ar dzimstības katastrofālo samazināšanos,
degradācijas un deģenerācijas pieaugumu, kad eksaltēti jūsmo par perversijām,
seksuālām deviancēm, it kā atsacīšanās no sabiedrībā pieņemtajiem standartiem
būtu goda lieta un liecinātu par indivīda modernumu.
· Problemātiska ir ļaunuma izcelsme,
struktūra, praktiskie varianti. Ļaunumu apskata no dažādām pozīcijām – morāles,
filosofijas, ontoloģijas, antropoloģijas, socioloģijas.
· Ļaunumu rada bailes, bezpalīdzība,
fatālisms. Sastopams uzskats, ka ļaunums nav nejaušība, barbarisma pazīme,
psihiskā apmātība.
· Labs ir tikai tas, kas ir saprātīgs, ar
prātu aptverams. Tā uzskatīja Platons, Sokrāts, Aristotelis, Kants.
· Filosofijā ir viedoklis, ka ļaunums ir
vajadzīgs, attaisnojams, tas ir pelnīts. Tāpat tiek filosofēts, ka cilvēkā ir
gan labais, gan ļaunais.
· Psihoanalīze atklāja, ka ļaunums cilvēkā
ir neierobežots. Eksistē tieksme nogalināt. Tāda tieksme neesot citām dzīvajām
būtnēm. Sadisti ir tikai cilvēki.
· Civilizācijas progresa satelīts ir
destruktivitātes pieaugums.
piektdiena, 2020. gada 20. marts
Tagadnes elementi (13)
v Pandēmija aicina pārskatīt t.s. atvērtās
sabiedrības konceptu, ko sludina Rietumu oligarhijas uzdevumā pakalpīgā
akadēmiskā vide, mediji, politiķi. Koncepts pastāv vēsturiski neilgi. To sāka
musināt pēc II Pasaules kara. Līdz šim nebija tāds globāls iemesls kā
pandēmija, lai tās kontekstā aksioloģiski nonāktu atvērtās sabiedrības
koncepts. Tagad ir pienācis tāds laiks, un, lūk, izrādās, ka pandēmijas
apstākļos atvērtā sabiedrība ir milzīgs drauds epidēmijas izplatībai. Pret
epidēmiju/pandēmiju visefektīvākais ir sabiedrības izolācija, sabiedrības
noslēgtība, valstu robežu slēgšana, starptautiskā transporta un starptautiskās
satiksmes apturēšana.
v Pandēmijai ir sociāli nivelējošs gars.
Pandēmija nolīdzina atšķirības starp bagātām valstīm un nabadzīgām valstīm.
Pandēmija nešķiro valstis pēc to materiālās bagātības apjoma. Pasaules visbagātākā
valsts ASV izjūt pandēmijas apdraudējumu tādā pašā mērā kā pasaules visnabadzīgākās
valstis.
v Mūsdienās pandēmija nav tikai medicīniska
un dabas stihiska izpausme. Pandēmija ir vienota ar t.s. kriptoanalītiku,
kriptostratēģiju – slepenu intelektuāli stratēģisko darbību, kurai var būt demogrāfisks
mērķis, ekonomiskās, militārās, ģeopolitiskās kundzības mērķis, planētas pārvaldīšanas
mērķis. Uz planētas mūsdienās ir ļoti vareni spēki, kuri vēlas samazināt
iedzīvotāju skaitu, pakļaut citas tautas, civilizācijas. Tāpēc pandēmiju var
izraisīt apzināti, un pandēmija var būt bioloģiskais ierocis.
v Koronavīrusa pandēmijas modelēšana
notika Ņujorkā 2019.gada 18.oktobrī stratēģiskajā spēlē ar nosaukumu “Event 201”.
v Koronavīrusa izraisītā pandēmija
cilvēkus novirza digitālajā pasaulē – interneta pasaulē. Pašizolācija, attālināts
darbs un attālinātas mācības ir organiska atkarība no digitālās pasaules.
sestdiena, 2020. gada 14. marts
ceturtdiena, 2020. gada 12. marts
Lielākais bieds
Pašlaik lielākais bieds ir nevis koronavīruss (epidēmija,
pandēmija), bet gan cilvēces nenormālais psihiskais stāvoklis. Un tāds
apgalvojums nebūt nav fantasmagorija – murgu vīzija, ieskats, kas veidojies
slimīgā iztēlē. Tas viss, kas notiek ap koronavīrusu, apliecina, cik liela
apdraudētība ir pārņēmusi visu cilvēci. 2020.gads noteikti ir sākums kaut kam
visaptveroši briesmīgam, ko neviens nevar apturēt. Ir zaudēta kontrole pār
cilvēci. Pasaules valdošās struktūras ir zaudējušas kontroli. Faktiski pašas
valdošās struktūras ir pārņēmis psihiskais sabrukums – paškontroles zaudēšana.
Biedēt savas valsts iedzīvotājus ar to, ka 70% no viņiem saslims ar
koronavīrusu, var vienīgi kanclers, kurš pats nav īsti psihiski vesels. Panikas
sākums nav “tautā”, bet gan valdošajās politiskajās aprindās – varas elitē.
Valdību vīri un valdību sievas nepārtraukti mētājas ar pretrunīgiem
izteikumiem, katru stundu sakot kaut ko jaunu, kas noliedz iepriekš teikto vai
ir tikpat nesakarīgs kā līdz šim teiktais. Taču pats galvenais ir cilvēces
psihiskais stāvoklis – planetāri masveidīgās histērijas garīgais potenciāls,
panikas veicināšanas neierobežotība, nekaunēšanās par padošanos psihozes
uzkurinātājiem, nespēja un nevēlēšanās balstīties uz veselo saprātu. Cilvēces
psihiskais stāvoklis ir tāds, ka var tikt pieļauts un atbalstīts atomkarš,
nacisma atdzimšana, piedots Hitleram, noliegts holokausts u.tml. Nekad vēl
cilvēce nebija tik pamatīgi pakļauta totālai manipulācijai, un nekad vēl
cilvēce nebija tik pieļāvīga, sastopoties ar refleksīvo vadīšanu. Ja agrāk
samērā viegli bija ideoloģiski apdullināt atsevišķas tautas, tad tagad tiek
ideoloģiski apdullināta visa cilvēce un visi tās sociālie strati.
Apdullināšanas rezultāts ir vienāds gan intelektuāli apdāvinātākajā slānī, gan
pelēko zvirbuļu masās. Tāds rezultāts ir iespējams vienīgi psihiski apdraudētā
kontingentā, un tāds kontingents biedē vairāk nekā jebkura epidēmija vai
jebkura pandēmija. Tiekamies ar demogrāfiskās pārejas sekām. Nenormālo psihisko
stāvokli nosaka nenormālā demogrāfiskā virzība: no vienas puses nenormālā izmiršana,
bet no otras puses nenormālā dzimstība. Abas nenormālības solidāri un
konģeniāli nosaka kopējo cilvēces apziņu – nenormālo psihisko stāvokli.
otrdiena, 2020. gada 10. marts
Tagadnes elementi (12)
§
Mietpilsoniskā
ticība dabas likumam (instinktam) “iegūt sev pēc iespējas vairāk” ne reti tiek
ideoloģiski stimulēta. Neoliberālisma ideoloģija ar savu materiālistisko pasaules
uzskatu un merkantilismu dzīves orientācijā ir spilgts piemērs tik tikko minētā
dabas likuma stimulēšanā sociuma visos slāņos. Tas veicina tēzes “cilvēks
cilvēkam vilks” saglabāšanos un aktīvo lomu dzīves taktikā un stratēģijā.
Kapitālismā “sev iegūšanas tieksmei” ir fatāls raksturs – iepriekšējas nolemtības,
nenovēršamības autoritāte. Cita ceļa nav. Kapitālismā ir tikai viens ceļš –
katram vairot savu naudu un mantu. Tos, kuri atgādina par altruismu, apsaukā
par politiskajiem diletantiem, ideālistiski naiviem cilvēkiem un pat par
neveiksminiekiem. Altruisma izplatību neveicina piemērošanās instinkts.
Cilvēkos šis instinkts ir spēcīgi attīstīts, piemērojoties dzīvei attiecīgajā
vidē. Kapitālisma dzīves videi nav nekā kopēja ar altruismu. Īpaši tas attiecas
uz masu cilvēkiem, jo altruisms nav iespējams bez noteikta intelektuālā
potenciāla, kad attīstīts saprāts kļūst altruisma dzinējspēks.
§
Demogrāfiskās
pārejas (1960-2050) sekas jau tagad atklāj vairākas tendences izmirstošajā un novecojošajā
eiropeīdu rasē, kā arī citās rasēs ar nenormāli augstu dzimstību. Viena no
tādām tendencēm ir iespēja cilvēku darbībai, uzvedībai un komunikācijai notikt bez
zinātniskās racionalitātes un bez veselā saprāta racionalitātes. Tā vietā ir
iracionālisms, debilitāte, veselā saprāta trūkums. Cita tendence ir atsacīšanās
no morāli tikumiskām normām, tā vietā priekšroku dodot perversijām un
amoralitātei.
§
Mūsu
laikmeta atribūti:
-
Sociālo
sistēmu vadības krīze; jaunu humanitāro tehnoloģiju nepieciešamība;
-
Mūsdienu
krīze aptver politisko, ekonomisko, sociālo un garīgo segmentu; tā ir sistēmiskā
krīze;
-
Vidusšķira
nav kreatīva; inteliģence nav kreatīva un nevar būt sociuma valdošais un
sociuma virzošais spēks;
-
Pastāv
demokrātijas anglu-sakšu modelis (primārās ir intereses);
-
Sociālās
vadības subjekti (varas institūti) atzīst tikai savas intereses, un tas vairs
netiek ideoloģiski, retoriski, demagoģiski nomaskēts no tautas;
-
Zinātniskās
zināšanas sociālajā vadībā tiek ignorētas vai pat tādas zināšanas neeksistē
politiskajās aprindās;
-
Politiskajai
varai daudzās zemēs ir lielas problēmas – sociālpolitiski metodoloģiskās
(sociālajā vadībā), kognitīvās (politoloģiskajās u.c. veida zināšanās), leģitīmās
(ir tikai sociuma niecīgas daļas atbalsts) , ētiskās (nacionālā nodevība,
sociālais cinisms, nihilisms).
-
Politiskās
un sociālās vadības kadriem ir svešs filosofiskais konstruktīvisms, kas ir visu
zināšanu un visas zināšanās balstītas darbības pamats.
Abonēt:
Ziņas (Atom)