§
Mietpilsoniskā
ticība dabas likumam (instinktam) “iegūt sev pēc iespējas vairāk” ne reti tiek
ideoloģiski stimulēta. Neoliberālisma ideoloģija ar savu materiālistisko pasaules
uzskatu un merkantilismu dzīves orientācijā ir spilgts piemērs tik tikko minētā
dabas likuma stimulēšanā sociuma visos slāņos. Tas veicina tēzes “cilvēks
cilvēkam vilks” saglabāšanos un aktīvo lomu dzīves taktikā un stratēģijā.
Kapitālismā “sev iegūšanas tieksmei” ir fatāls raksturs – iepriekšējas nolemtības,
nenovēršamības autoritāte. Cita ceļa nav. Kapitālismā ir tikai viens ceļš –
katram vairot savu naudu un mantu. Tos, kuri atgādina par altruismu, apsaukā
par politiskajiem diletantiem, ideālistiski naiviem cilvēkiem un pat par
neveiksminiekiem. Altruisma izplatību neveicina piemērošanās instinkts.
Cilvēkos šis instinkts ir spēcīgi attīstīts, piemērojoties dzīvei attiecīgajā
vidē. Kapitālisma dzīves videi nav nekā kopēja ar altruismu. Īpaši tas attiecas
uz masu cilvēkiem, jo altruisms nav iespējams bez noteikta intelektuālā
potenciāla, kad attīstīts saprāts kļūst altruisma dzinējspēks.
§
Demogrāfiskās
pārejas (1960-2050) sekas jau tagad atklāj vairākas tendences izmirstošajā un novecojošajā
eiropeīdu rasē, kā arī citās rasēs ar nenormāli augstu dzimstību. Viena no
tādām tendencēm ir iespēja cilvēku darbībai, uzvedībai un komunikācijai notikt bez
zinātniskās racionalitātes un bez veselā saprāta racionalitātes. Tā vietā ir
iracionālisms, debilitāte, veselā saprāta trūkums. Cita tendence ir atsacīšanās
no morāli tikumiskām normām, tā vietā priekšroku dodot perversijām un
amoralitātei.
§
Mūsu
laikmeta atribūti:
-
Sociālo
sistēmu vadības krīze; jaunu humanitāro tehnoloģiju nepieciešamība;
-
Mūsdienu
krīze aptver politisko, ekonomisko, sociālo un garīgo segmentu; tā ir sistēmiskā
krīze;
-
Vidusšķira
nav kreatīva; inteliģence nav kreatīva un nevar būt sociuma valdošais un
sociuma virzošais spēks;
-
Pastāv
demokrātijas anglu-sakšu modelis (primārās ir intereses);
-
Sociālās
vadības subjekti (varas institūti) atzīst tikai savas intereses, un tas vairs
netiek ideoloģiski, retoriski, demagoģiski nomaskēts no tautas;
-
Zinātniskās
zināšanas sociālajā vadībā tiek ignorētas vai pat tādas zināšanas neeksistē
politiskajās aprindās;
-
Politiskajai
varai daudzās zemēs ir lielas problēmas – sociālpolitiski metodoloģiskās
(sociālajā vadībā), kognitīvās (politoloģiskajās u.c. veida zināšanās), leģitīmās
(ir tikai sociuma niecīgas daļas atbalsts) , ētiskās (nacionālā nodevība,
sociālais cinisms, nihilisms).
-
Politiskās
un sociālās vadības kadriem ir svešs filosofiskais konstruktīvisms, kas ir visu
zināšanu un visas zināšanās balstītas darbības pamats.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru