Vēl viens oriģināls risinājums:
par proletariāta un buržuāzijas mentalitātes kopību un lomu Rietumu
civilizācijas katastrofā.
„Pašlaik postburžuāzijas mentalitāte
uzskatāmi atsedz Rietumu civilizācijas katastrofu sabiedrības elites līmenī. Ja
PEP mentalitātē katastrofa atsedzas ļaužu masu līmenī, tad postburžuāzijas
mentalitātē katastrofa atsedzas sabiedrības valdošās daļas līmenī.
Abas grupas civilizāciju grauj divējādi.
Pirmkārt, PEP un postburžuāzija
atsakās no sociālās solidaritātes, sociālā kolektīvisma un elementāras cilvēciskās
solidaritātes. Atsakās no līdzcietības it kā nepiemērotajiem cilvēkiem, kuri
nav piemēroti dzīvei ciniskajā un antihumānajā materiālistiskajā atmosfērā. Gan
PEP, gan postburžuāzija ciniski apliecina galēji individuālistisku pieeju ar
rasistisku noslieksmi, atsakoties atzīt un cienīt tos, kuri viņiem šķiet
neveiksminieki un neizdevušies tipi. Arī Latvijas medijos laiku pa laikam
iezaigojās augstprātīgs naids pret tiem, kuriem ir vajadzīga sociālā palīdzība
un tai nākas atdot budžeta naudu, kuru savējie varētu klusi sadalīt starp
savējiem.
PEP un postburžuāzijas
materiālistiskā morāle ir rupjš izaicinājums kristiānisma morālei un
sabiedrībai, jo normālā sabiedrībā dzīve nav iespējama bez sociālās
saliedētības un gatavības vajadzīgajā brīdī izrādīt spontānu solidaritāti. PEP
un postburžuāzija kristiāniskās brālības vietā realizē izredzētības kultu. Pie
tam to nedara slepeni, bet demonstratīvi atklāti popularizē medijos. Latvijas
galvaspilsētas mediju saturs ir teicams piemērs.
Otrkārt, PEP un postburžuāzija
neatzīst kolektīvisma izpausmes. Atzīst vienīgi savas individuālās izpausmes.
Zinātnes, mākslas, izglītības kolektīvi kopīgajiem sasniegumiem izredzēto
tipāžs pretstata savu individuālo saprātu un atzīst vienīgi sava individuālā
saprāta unikālos un ģeniālos izgarojumus. Noteikta vērtība ir tikai izredzētā
tipāža darbībai, jo tā ir dzīves saimnieku, suverēnu privātīpašnieku, auglīgu biznesmeņu
un veiklu klerku kreatīvās šķiras individuālā darbība, kas tiek pretstatīta
jebkurai kolektīvajai darbībai.
Ļoti nepatīkami ir tas, ka individuālā
saprāta unikālo un ģeniālo sasniegumu slavēšanā ietilpst kultūras mantojuma un
radošo personību ignorēšana un izsmiešana, kas civilizācijas katastrofu iekrāso
sevišķi bēdīgi. Labi ir zināms, ka tiem, kuri neciena un nemācās no pagātnes, neciena
sabiedrības patiesi spējīgākos un talantīgākos cilvēkus, nav nekāda nākotne.”
No esejas: Civilizācijas katastrofālās sprukas. Sestā eseja: izredzēto
tipāžs.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru