Vērojot
pēcpadomju latvisko tumsonību politikā, ekonomikā, garīgajā kultūrā, izglītībā,
humanitārajās un sociālajās zinātnēs, kā arī filosofijā, nākas jautāt par
brīvības sekām. Brīvībai, izrādās, var būt drausmīgas sekas – totāla destrukcija
un tumsonība visos dzīves segmentos. Latvieši uzskatāmi parāda it kā absurdo
iespēju brīvībai kļūt par drausmīgu seku ieganstu. Redzam, ka neko labu nav
devusi ne politiskā brīvība, ne garīgā brīvība izglītībā, zinātnē u.c. Protams,
politiskā brīvība Latvijā pēc PSRS sabrukuma ir relatīva. Var pat teikt, ka
nekāda politiskā brīvība netika iegūta. Vismaz valstiskuma sfērā. Politiskā
brīvība vienīgi atsaucās uz iespēju dibināt partijas, veikt noteiktu politisko
darbību saskaņā ar noteiktām idejām. Taču arī šī brīvība ir relatīva – nedrīkst
apdraudēt ģeokrātisko valstiskumu. Garīgā brīvība izglītībā, zinātnē u.c. ir teorētiski
un praktiski ideālāka, jo ģeokrātiskajiem saimniekiem neinteresē kāpināt
latviešu intelektuālo un morālo līmeni. Latvieši ir atstāti intelektuālajā un
morālajā savvaļā. Un, lūk, tieši garīgās brīvības izmantošanas rezultāts liek
runāt par brīvības traģiku. Šī brīvība ir stimulējusi vienīgi latviešu
tumsonības uzplaukumu, bet nevis patiesu un dziļu garīgumu, kas ir iespējams
vienīgi garīgās brīvības apstākļos. Atklājās, ka latviešu mentalitātei garīgā
brīvība ir daudz bīstamāka nekā politiskā, ekonomiskā brīvība. Latviešu mentālā
tumsonība garīgās brīvības apstākļos iegūst vēl lielāku destruktīvo enerģiju
nekā padomju laika garīgajā nebrīvībā, kad latviešu tumsonība nebija tik
izteikta kā tagad.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru