Vāciešu portretu savos tekstos ir
atstājis K.G.Jungs. Lūk, dažas līnijas. Vācieši ir viegli ievainojami, tāpēc
pakļaujās dēmoniem. Vācieši mīl pakļauties pavēlēm, kas ir sava veida
pašiedvesmošanās un iedvesmošana. Vāciešu vispārējās psihiskās nevērtības sekas
ir viņu neskaidrais stāvoklis starp Austrumiem un Rietumiem. Vāciešus moka
nepilnvērtības komplekss, ko viņi vēlas kompensēt ar lieluma māniju. Vācieši
uzskata, ka vācu gars glābs pasauli (Am
deutschen Wesen soil die Welt genesen); tas rada juvenālismu, jauneklīgu
psiholoģiju, kas savukārt rada homoseksuālisma lielu izplatību, taču arī anima tēla trūkumu vācu literatūrā
(izņemot Gēti); tas izpaužās vācu sentimentalitātē un mājīgumā, patīkamībā (Gemiitlichkeit), kas nav nekas cits kā
cietsirdība, bezjūtīgums, bezdvēseliskums; visi apvainojumi bezdvēseliskumā un
bestiānismā, ko vācu propaganda pārmeta krieviem, attiecās uz pašiem vāciešiem;
Gebelsa runas ir vācu psiholoģijas attiecināšana uz ienaidnieku. Vācija kā
psihisko katastrofu zeme: Reformācija, zemnieku un reliģiskie kari, somnambulisks
pārcilvēks; 10% no vāciešiem 1945.g. ir bezcerīgi psihopāti; vācieši formēja
masas, bet nevis personības. Vēstures enģelis ir pametis vāciešus.
svētdiena, 2016. gada 17. jūlijs
Auditorija
Zinātnei ir vajadzīga zinātniskā
auditorija. Vienkāršāk sakot, izprotoša un atbalstoša auditorija. Pie tam nav
svarīga zinātnes zinātniskā kvalitāte, objektivitāte, vērtība, patiesīgums,
dziļums, pareizība. Zinātniskā auditorija ir vajadzīga un mēdz būt arī
zinātniski nepilnvērtīgai zinātnei – dažādām teorētiskajām kroplībām,
ideoloģiski tendētām nostādnēm, faktu manipulācijām. Mūsdienu Latvijā zinātniskā
auditorija ir vajadzīga un tā reāli pastāv mūrnieku, šņoru, poriņu, sedlenieku,
kūļu, ijābu, rozenvaldu tipa „zinātniekiem” un viņu „zinātnei”. Mūsdienu
Latvijas zinātniskā auditorija ir tāda, ka to pilnā mērā apmierina zinātniskās
kroplības, zinātniskie surogāti, terminoloģijas visatļautība un kļūdainība. Pie mums profesionāli nekorektām
zināšanām profesionāli nekorektā auditorijā ir lielas perspektīvas. To
nodrošina sinhronizācija – zinātnes un auditorijas kvalitatīvā kopība. Turpretī
profesionāli korektām zināšanām nav nekādas perspektīvas profesionāli nekorektā
auditorijā. Zinātniskās epistemoloģijas un sociālā ētosa (sociālās
mentalitātes) savstarpējā neatbilstība nesniedz vēlamo rezultātu. Talantu un „tautas”
sinhronizācijas trūkums var izraisīt vienīgi dažāda tipa konfliktus. Latviešu
sabiedrība tradicionāli noklusē, neņem vērā un pat atklāti nolamā profesionāli
korektās zinātnes autorus. Latviešu sabiedrībā tagad ir konstatējama talantu un
„tautas” ideāla sinhronizācija. Nākas noklusēt, neņemt vērā un atklāti nolamāt
tikai dažus cilvēkus.
sestdiena, 2016. gada 16. jūlijs
Ideju idiotija
Nākotnē ideju vēsturniekiem var būt lielas problēmas.
Viņi nespēs ticēt XX gs.beigu un XXI gs. sākumā formulētajām idejām. Tās viņiem
liksies odiozas, absurdas, neticamas, idiotiskas, nereālas u.tml. Ideju
vēsturnieki negribēs ticēt, ka doto ideju autori ir Rietumu civilizācijas
pārstāvji. Ideju vēsturniekiem liksies, ka Rietumu cilvēki ir sajukuši prātā.
Tādas idejas var formulēt un apspriest tikai garā vāji cilvēki speciālās
slēgtās ārstnieciskajās iestādēs. Minētajā vēsturiskajā periodā Rietumos apsprieda,
piemēram, Džūdītes Batleres ideju par dzimumu konstruēšanu, atsakoties no
vīriešu dzimuma un sieviešu dzimuma un to vietā cilvēcei uzspiežot jauna tipa
dzimumus. Viņa visā nopietnībā izsakās par iespēju mainīt dzimumu un savai
idiotiskajai idejai atrod plašu atbalstu eiropiešu inteliģencē. Savukārt Žils
Delēzs, Felikss Gvatari formulē ideju par to, ka cilvēku ķermeniem nav orgānu.
Mišels Fuko rakstīja, ka cilvēki ir agonijā, viņi ir izdzimteņi. Peters
Sloterdaiks prātoja, ka tauta ir fikcija. Latvijā latvieši visā nopietnībā
apsprieda ideju par „vīriešu šķiru” un „sieviešu šķiru”, „daudzu tautību
latviešu tautu”, „latviešu tautas etnosu”.
piektdiena, 2016. gada 8. jūlijs
Tehnoloģiskā singularitāte
Tā mēdz dēvēt fenomenāli strauju
zinātniski tehnisko progresu, kā rezultātā mākslīgais intelekts pārspēj cilvēka
intelektu. Tiek radīta jauna tipa smadzeņu garoza, kas spēj pazīt tēlus; šīs
garozas klonēšana var radīt hiperintelektu. „Alcor Life Extension Foundation” specializējās krionikā – iesaldē līķus,
lai vēlāk tos atdzīvinātu. „SENS Research
Foundation” vēlas uzvarēt novecošanu.
Tehnoloģisko paradigmu maiņu
veicina militarizācija, kari, ieroču modernizācijas mānija. Interesanta ir šāda
likumsakarība: tehnoloģiskās attīstības pionieri/līderi parasti karā
neiesaistās; karo vecās paradigmas līderi. Piemēri: XVII-XVIII gs. Spānija
karoja ar Angliju, bet līderis bija Holande; XIX gs. Francija un Krievija karoja, bet līderis bija Anglija; XX
gs. karoja Vācija, PSRS, Anglija, bet līderis bija ASV. XX gadsimts kļuva „amerikāņu
gadsimts”. Šo jēdzienu izdomāja žurnāla „Life”
izdevējs Henrijs Luiss 1941.gadā, izsakoties par ASV misiju glābt pasauli.
Antiamerikānisma gadsimts sākās 2001.gada 11.septembrī. Tas nekas, ka
saglabājās zināma idiotija: Krievija katru gadu pārskaita ASV finansu sistēmā
120-140 miljardus dolāru. Taču ASV tāpēc krieviem nekļūst intelektuālo vērtību
iznomātāja. ASV netraucēti realizē ideoloģijas patoloģiskumu – postmodernismu un
neoliberālismu novedot līdz kanonam krievu galviņās.
ceturtdiena, 2016. gada 7. jūlijs
Degradācijas sākums
Eiropeīdu degradācijas sākums ir
1968.gads. Tas ir vispāratzīts viedoklis. 1968.gada odiozie nemieri Francijā,
Vācijā, ASV bija sākums tai slimībai, kura tagad (2016.g.) ir nenoliedzams
fakts. Eiropa zaudē identitāti. Deformācijas un anomālijas ir tik lielas, ka
Eiropu vairs nevar pazīt. Turklāt dzīves pārmaiņu ātrums ir milzīgs. Šajā ziņā
ir asprātīgs salīdzinājums. Cēzars varēja sarunāties ar Napoleonu, kura dzīves
laikā Eiropa vēl nebija tik krasi izmainījusies, lai Cēzars neko nesaprastu.
Krasās izmaiņas sākās Jaunajos laikos. Izmaiņas ir tik lielas, ka Napoleons šodien
nevarētu sarunāties ar angļu karalieni. Napoleons neko nesaprastu mūsdienu dzīvē.
1968.gadā sākās morālā deformācija: morālo uzskatu vaļība par labu morālo uzskatu
plurālismam, ģimenes institūta diskreditācija, seksuālo anomāliju bums – „seksuālā
revolūcija”. 1968.gada varoņi, pusstudējošie lutekļi no bagātām ģimenēm, savā
turpmākajā dzīvē novirzījās uz 1) teroru un 2) politisko karjeru. Viņi
saglabāja pašpuikas ārieni, netīrību. Tradicionālākais piemērs – ebrejs Dennijs Kon-Bandits. 1968.gada
satrakojušies mutanti ir paraugs šodienas eiropeiskās elites klonēšanā. Viņi
palīdzēja izdresēt Eiropu par ASV paklausīgu pakalpiņu. No viņiem smirdošākie
(Derrida, Habermass) publiski apsveica Dienvidslāvijas bombardēšanu, to
vērtējot kā „humanitāro iejaukšanos”. Degradācija tik liela, ka „intelektuāļi”
vairs nav spējīgi paškritiski novērtēt sava intelekta vājprātīgo un antihumāno produkciju.
Vēsturiskā vaina
Par vēsturisko vainu runā galvenokārt pasaules karu
kontekstā. Vēsturiskā vaina esot kara iesācējiem. Taču vēsturiskā vaina var
izpausties ne tikai karu kontekstā. Teiksim, pašlaik latviešu vēsturiskā vaina
izpaužās nespējā vadīt savu valsti, izveidojot kriminālu valsti un pie tam
atsakoties no valstiskās suverenitātes par labu Eiropas birokrātijas atkritumiem.
Tomēr jēdziens „vēsturiskā vaina”
ir pārāk abstrakts jēdziens. Tas sekmē spekulācijas – ideoloģiskās, politiskās.
Tas pieder to jēdzienu kategorijai, kuriem nevar noteikt robežas. Tāpēc ne reti
saruna par vēsturisko vainu faktiski liecina par nevēlēšanos tikt skaidrībā par
savu vēsturi, kā arī tieksmi vainu uzvelt citiem. Dominē atziņa, ka vēsturiskā
vaina nekad nevar būt kolektīva vaina, bet var būt vienīgi individuāli
personiska vaina. Arī šī atziņa ir pārāk abstrakta un smaržo kā spekulācija.
Piemēram, tāds kolektīvs kā latviešu tauta tagad noteikti ir vainīgs visās
savās valstiskajās idiotijās. Morālā atbildība gulstas uz katru latvieti. Taču
tajā pašā laikā var runāt par visu latviešu kolektīva (tautas) vēsturisko vainu.
trešdiena, 2016. gada 6. jūlijs
Priekšlikumi
2016.gadā (līdz 7.07) publicētajās esejās
un Stikla kalnā iekļautie terminoloģiskie un konceptuālie priekšlikumi: grēku
habilitācija, kognitīvā aprobežotība, juvenālā banda, juvenālais laikmets,
postmodernistiskā mentalitāte, analītiskais infantilisms, maniakālais
finansiālisms, valsts hibrīdapvērsums, kognitīvā drosme, mentālais agresors,
kriminālā mentalitāte, alkātības loģistika, hibrīdā mentalitāte, patoloģiju
socializācija, tautas loģistika, grēku subkultūra.
Abonēt:
Ziņas (Atom)