Rietumu ideoloģijā tolerancei tiek
veltīta ļoti liela vērība un atvēlētas grandiozas summas. Zinot to, ka
tolerance faktiski ir cilvēku komunikācijas dabiska (organiska) sastāvdaļa un
cilvēku esamībā tolerance pastāv neatkarīgi no ANO, ES konfederācijas un
atsevišķo valstu, sabiedrisko organizāciju un skolu speciālajām akcijām, rodas
vēlēšanās noskaidrot tolerances ideoloģiskā „piāra” patieso (neformālo)
iemeslu. Liberālās demokrātijas speciāli organizētā ideoloģiskā kņada ap
toleranci vedina domāt, ka tāds iemesls pastāv.
Viss liecina, ka iemesls ir šāds.
Rietumu civilizācijai ir nepieciešams reabilitēt (atjaunot iepriekšējo
reputāciju) kapitālismu, ar kuru aizvadītajos apmēram 40 gados ir notikušas
milzīgas pārvērtības un pašlaik kapitālismam visvairāk piestāv epitets
„iracionālais”. Respektīvi, izveidojies ir iracionālais kapitālisms.
Var rezumēt vēl plašāk. Proti, Rietumu
sabiedrībai ir nepieciešams reabilitēt savu cilvēcisko seju jeb ētosu (morāles
ideālu, principu, normu kopumu) vispār. To nepieciešams darīt tāpēc, ka demogrāfiskā
pāreja stimulē ļoti dziļas izmaiņas „balto” cilvēku darbībā, uzvedībā un
komunikācijā.
Izmaiņas ir milzīgas. Turklāt tās
galvenokārt ir sliktas izmaiņas un skaidram prātam grūti aptveramas izmaiņas.
Tāpēc liberālās ideoloģijas mērķis ir aicināt samierināties un atzīt milzīgās
izmaiņas, izturēties iecietīgi pret visām izmaiņām.
Bet tā reizē ir atbrīvošana no
jebkādas atbildības par to, kas ir noticis ar „baltajiem” cilvēkiem. Tāpēc,
piemēram, masu cilvēkiem ļoti patīk plurālisms. Viņi ar dziļu prieku apsveic propagandēto
plurālismu un propagandēto toleranto attieksmi pret plurālismu. Viņi priecājās,
ka viņu viedokļa saturs nevienu neinteresē un par viedokļa saturu viņiem nav jāatbild.
Katrs masu cilvēks tagad ir ielāgojis, ka tautā ir iezombēts toleranti
izturēties pret plurālismu kopumā un pret katru viedokli atsevišķi neatkarīgi
no tā, vai tas ir pareizs vai nepareizs.
Tādējādi tolerances ideoloģiskā propaganda
palīdz Rietumu ļaužu masām pielāgoties dzīvei jaunajos sociālajos,
ekonomiskajos, politiskajos, intelektuālajos, morālajos apstākļos, kas no
Rietumu cilvēku kultūras atmiņas viedokļa neatbilst veselajam saprātam, jo ir
pretrunā ar dzīves jēgu un kārtību vēl nesenā (līdz XX gs. 70.gadiem) pagātnē.
No raksta „Ilustrācijas komentārs..”.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru