Kas patiesībā savā visdziļākajā būtībā ir „viedokļu
plurālisms”, dažāda veida „demokratizācija”, „politkorektums”, „postmodernisms”?
Tā patiesībā ir Rietumu civilizācijas diletantu un profānu uzvara, triumfs,
sociālais sasniegums, morālais panākums, garīgā komforta ieguve. Kas ir Rietumu
civilizācijas diletanti un profāni? Kāda ir šo fenomenu sociālā un bioloģiskā
bāze? Atbilde ir zināma. Sociālā un bioloģiskā bāze ir masu cilvēks,
vienkāršais cilvēks, parastais cilvēks. Citiem vārdiem sakot, sociālā un
biloģiskā bāze ir „baltās” rases demogrāfiskais sprādziens 19.gadsimtā, kad jau
20. gadsimta sākumā nācās konstatēt jaunus apstākļus Eiropā un šos apstākļus
nosauca par masu sabiedrību, masu kultūru, masu komunikāciju, masu cilvēku.
20.gadsimtā sākās strauja visu dzīves segmentu masovizācija, kas praktiski
izpaudās primitivizācijas un degradācijas veidā. 20.gadsimtā Rietumu civilizācija
pārvērtās masu civilizācijā. Viss tika pieskaņots masu vajadzībām, masu
izpratnes līmenim, masu gaumei, masu morālei, masu estētikai, masu
komunikācijas līdzekļiem. 20.gadsimtā varam novērot masu cilvēku emancipācijas gribu,
spēku, ambīcijas. Masu cilvēki, protams, ir sociuma vairākums - majoritāte. Bet
visinteresantākais ir tas, ka šajā majoritātē tagad ietilpst arī inteliģence –
cilvēki ar relatīvi augstu formālo izglītību un garīgā darba veicēja statusu.
Tagad majoritāte nebūt nav tikai fiziskā darba darītāji. Pie tam jāņem vērā, ka
diletants un profāns principā var būt tikai garīgā darba veicējs. Tikai garīgā
darba veidos ir iespējams diletantisms un profānums; respektīvi, iespējams
veikt darbu bez pilnvērtīgām zināšanām, izpratnes, sagatavotības. Tikai
garīgajā darbībā var būt profanācija – izkropļošana, sagrozīšana,
primitivizēšana. Šoferis, apkopējs, celtnieks nevar būt profāns, jo pretējā
gadījumā tūlīt iebrauks grāvī, nevis apkops, bet piedraņķos, uzmūrēs šķībi. „Baltās”
rases demogrāfiskais sprādziens sekmēja masovizāciju un tajā skaitā
inteliģences masovizāciju. Masovizētā inteliģence centās panākt savam zemajam intelektuālajam
un profesionālajam līmenim atbilstošu dzīves kārtību, un tā to ir panākusi „viedokļu
plurālisma”, dažāda veida „demokratizācijas”, „politkorektuma”, „postmodernisma”
izskatā. Piemēram, „viedokļu plurālisms” dod patīkamu iespēju izteikties
masovizētās inteliģences diletantiem un profāniem. „Demokratizācija” aizstāv diletantu
un profānu tiesības ieņemt amatus. „Politkorektums” neļauj diletantus un
profānus skaidri un gaiši nosaukt par diletantiem un profāniem. Tas būtu nepolitkorekti. „Postmodernisms”
paver iespēju ar „mākslu” nodarboties diletantiem un profāniem, kā arī masovizētajai
inteliģencei ļauj neko nezināt par kultūras mantojumu, kas reāli ir tumsonības
legalizācija.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru