Diskurss par postpatiesību ir radies
nesen, jo nesen ir ieguvis masveidīgu raksturu tas, ko nākas dēvēt par
postpatiesību. Lakoniski definējot, par postpatiesību sauc apzinātu melošanu –
apzinātu nepatiesas informācijas sagatavošanu un izplatīšanu. Saprotams,
cilvēces komunikācijā melošana ir bijusi vienmēr. Par melošanu draudēja sods.
Sodu varēja nosacīt, tā teikt, individuāli, kā arī sodu varēja nosacīt
kolektīvi; proti, valstiski saskaņā ar valsts likumdošanu. Kāpēc tāda uzmanība
tagad tiek pievērsta komunikācijā (galvenokārt masu komunikācijas līdzekļos)
izplatītajiem meliem? Iemesli vairāki. Pirmkārt, melošanas apjoms ir kļuvis
grandiozs, un melošana ir kļuvusi masveidīga. Otrkārt, par melošanu netiek
sodīti melu autori. Tā tas nenotiek masveidības dēļ, jo fiziski vairs nav pa
spēkam visus melotājus sodīt. Treškārt, noteikti eksistē zināms morāli psiholoģiskais
faktors; respektīvi, melus sāk uzskatīt par normu – morālo normu, komunikācijas
normu, publiskās telpas satura normu. Radikāli izmainījusies sociuma attieksme
pret melošanu un melotājiem. „Feiku” autori kļūst nacionālie varoņi, interneta
varoņi, sociālo tīklu varoņi. Bet kā tas ir iespējams? Kas ir noticis, lai
melus sāktu uzskatīt par normu? Atbilde nav gara: tā tas ir noticis „baltās”
rases vispārējās degradācijas un deģenerācijas dēļ. Morālā, intelektuālā
pagrimuma sekas ir melu atzīšana par normu, sociālā un juridiskā nepretošanās
meliem, nevēlēšanās sodīt melu izplatītājus. Šodien nav tik lielā mērā runa par
dezinformēšanu politiskā, ekonomiskā, ideoloģiskā nolūkā. Runa pamatā ir par
garīgo pagrimumu, stulbuma, idiotisma uzplūdiem, kas apludina ne tikai
melotkāros eksemplārus, bet arī visus pārējos vairāk vai mazāk vispārējā
pagrimuma traumētos indivīdus.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru