v Altruisma, nesavtīgas gādības par citiem un gatavības
uzupurēties citu labā, izcelsme vienmēr ir nodarbinājusi intelektuāļus –
filosofus, rakstniekus. Izcelsme tiek saskatīta divējāda: 1. dievišķā izcelsme
un 2.audzināšanas un izglītošanas izcelsme; proti, sociālās vides ietekme,
plašāk – kultūras ietekme. Otrajā variantā audzināšana un izglītošana ir
monopolists altruisma iedzīvināšanā. Taču šo monopolistu neatzīst tie, kuri atzīst
ētikas normu iedzimtību, ētisko reakciju iedzimtību, agresivitāti, egoismu,
plēsīgumu kā iedzimtas īpašības. Psihiskās un neiroloģiskās patoloģijas
iedzimst smadzenēs.
v Vidusmēra cilvēks (masu cilvēks) nemēdz būt altruists, jo
pašaizliedzīgi rūpējas tikai par sevi un savu ģimeni. Politisko amatpersonu kontingentā
mūsdienās sastopamais altruisma trūkums ir saistīts ar vidusmēra cilvēku
nonākšanu parlamentos, valdībās, valsts institūtu vadībā. Vidusmēra cilvēki ir mietpilsonības
kalpi, pseidomākslinieciskuma, pseidozinātniskuma, pseidopolitikas,
pseidoideoloģijas kalpi, jo nekad viņu darbību necaurstrāvo nesavtīga kalpošana
nacionāli kolektīvai idejai, ideālam, mērķim, uzdevumam u.tml. Uz vidusmēra
cilvēku neattiecas latīņu teiciens “Gudrs un humāns” (Homo sapiens et
humanus).
v Freids apcerē “Vienas ilūzijas nākotne” (1927) neatzina
atšķirību starp civilizāciju un kultūru. Civilizēts cilvēks ir tas pats, kas
kulturāls cilvēks – kultūras iemiesojums. Freida ieskatā cilvēks dumpojas pret
kultūru, kas neļauj viņam iegūt labumu pēc saviem ieskatiem un sev izdevīgā
veidā. Cilvēks prot pakļaut dabu, taču netiek galā ar citu cilvēku pakļaušanu
un kultūras pakļaušanu sev. Kultūra nespēj iztikt bez piespiešanas, kā arī bez
mazākuma kundzības pār masām, jo masas ir tuvredzīgas un kroplas; masas nemīl
atsacīties no savas galvenās stihijas – labuma gūšanas. Masu pārstāvji vienmēr
viens otru atbalsta visatļautībā un izlaidībā. Tikai tiem, kurus masas atzīst
par vadoņiem, ir iespēja pievērst masu darbam un pašatsacīšanās iespējai. Viss
ir labi, ja par vadoņiem kļūst personības ar izpratni par dzīves
nepieciešamībām un vadoņi paši ir atsacījušies no savām iegribām. Ja vadoņi
masām pakļaujas vairāk nekā masas pakļaujas vadoņiem, tad sākas masu tirānija.
Prāta pierādījumi ir bezspēcīgi pret cilvēku kaislībām; cilvēkiem nav spontāna
darba mīlestības, nav pašaizliedzības un atsacīšanās no labumiem. Cilvēces kāda
daļa vienmēr būs asociāla.
v Morāle vienmēr ir atkarīga no intelekta. Tā uzskatīja
Sokrāts, Kants. Voltērs cienīja zināšanas kā līdzekli pret tumsonību – amoralitātes
avotu, kā arī avotu bailēm, aizspriedumiem, agresijai, naidīgumam. Russo pret
cilvēku izturējās kā pret “dabas bērnu”, kas piedzimis kā “tīra lapa” un kuru
piemēro dzīvei apkārtējā vide.
v Morāli mēdz uzskatīt par mākslīgu izdomājumu, lai
nodrošinātu cilvēku pastāvēšanu. Morāle ir vajadzīga sabiedrībai, lai pakļautu
indivīdus kolektīvajām interesēm.
v Morāles normas var ievērot arī muļķis. Vienīgi var
atšķirties iemesli, kas gudram cilvēkam būs citi nekā muļķim.
v Kultūras morālo normu un vērtību interiorizācija
(apgūšana, sev par saistošu atzīšana) nav gaidāma no imbeciliem; ja kultūra
netiek galā ar tiem, kuri nav spējīgi vai nevēlas atzīt un apgūt normas un
vērtības, pretojas šai nepieciešamībai, tad kultūra iet bojā.
Приветствую, Артур Вилисович!
AtbildētDzēstХочу опубликовать Ваш взгляд на культуру Латвии на своем портале в разделе: Культура.
Просьба ответить мне на мой электронный адрес: spamfilter3@yandex.com
С уважением,
Андрей
Tam, kurš šodien lasa šo liecību, vajadzētu svinēt kopā ar mani un manu ģimeni, jo tas visiem sākās kā joks, un daži teica, ka tas nav iespējams. Mani sauc Aleksandrs Bendiks, es esmu no Rīgas, bet kopā ar sievu pārcēlos uz Beļģiju. Esmu laimīgi precējusies ar diviem bērniem un skaistu sievu. Kaut kas briesmīgs notika ar manu ģimeni, es pazaudēju darbu un sieva aizgāja no mājas, jo es nevarēju parūpēties par sevi un ģimeni. viņai un maniem bērniem tajā laikā. Man izdevās deviņus gadus, neviena sieva mani neatbalstīja, lai labi rūpētos par bērniem. Es cenšos nosūtīt testa ziņojumu sievai, bet viņa neļauj man ar viņu runāt. Es cenšos aprunāties ar viņas draugu un viņas ģimeni, bet es joprojām zinu, ka kāds varētu man palīdzēt, un es vēlāk esmu nosūtījis pieprasījumu tik daudziem uzņēmumiem, bet tik un tā nezvanu man, līdz pienāk kāda uzticīga diena, kuru es nekad savā dzīvē neaizmirsīšu . Kad es satiku vecu draugu, kuram es izskaidroju visas savas grūtības, un viņš man pastāstīja par lielisku cilvēku, kurš viņam palīdzēja iegūt labu darbu Coca cola uzņēmumā, un viņš man teica, ka tas ir rutīnas šarms, bet es esmu cilvēks, kurš nekad tic pareizrakstībai, bet es nolēmu to izmēģināt, un es ar viņu sazinājos, izmantojot doctorosagiede75@gmail.com. Viņš mani pamācīja un parādīja, kā rīkoties šajās trīs burvestības palaišanas dienās. Es sekoju visiem norādījumiem un daru to, ko viņš man lūdza darīt labi. Drosagiede pārliecinieties, ka viss noritēja labi, un mana sieva mani atkal redzēs pēc brīnišķīgā darba Drosagiede. Mana sieva man piezvanīja ar nezināmu numuru un atvainojās, un viņa man teica, ka viņa patiešām man pietrūkst, un mūsu bērni un mana sieva nāk mājās. Un pēc divām dienām uzņēmums, kas man nosūtīja pateicības vēstuli, sauca, tagad es esmu piemērs uzņēmuma vadītājam šeit, ASV. Iesaku, ja rodas kādas problēmas, nosūtiet ziņojumu uz šo e-pastu: doctorosagiede75@gmail.com vai whatsapp 2349014523836, un jūs iegūsit vislabāko rezultātu. Uztveriet lietas kā pašsaprotamas, un tas jums tiks atņemts. ES tev novēlu visu to labāko.
AtbildētDzēst