Eiropeīdu garīgo pasauli Jaunajos laikos var vērtēt kā
pašapmāna garīgo pasauli. Tās centrā ir pašapmāna filosofija, politika,
ideoloģija, kurai jāiedvesmo eiropeīdu masās, inteliģencē, elitē pašapmāna
saturs un formas. Uz pašapmānu ir balstīta apgaismības doktrīna, individuālisma un humānisma doktrīna,
demokrātijas un liberālisma doktrīna, cilvēktiesību un globalizācijas doktrīna,
protestantisma un komunisma doktrīna. Eiropeīdi sev iestāsta to, kas faktiski
ir maldīgs, demagoģisks, viltots, nevērtīgs, bezperspektīvs. Iestāsta to, kas
pašus novirza no pareizākā ceļa un tā vietā liek dzīvot mākslīgi konstruētu
ilūziju atmosfērā bez īsta garīguma un cilvēciski adekvātas darbības, uzvedības
un komunikācijas. Pašapmāna rezultātā visa dzīve kļūst anomālija. Jauno laiku
un tajā skaitā mūsdienu eiropeīdu pašapmāna filosofijā, politikā, ideoloģijā
iederas šāds vārdu krājums: pašaizsardzība, pašapkalpošanās, pašapmierinātība,
pašapziņa, pašārstēšanās, pašattīrīšanās, pašcieņa, pašiedvesma, pašierosme,
paškritika, pašlabums, pašmērķis, pašpaļāvība. Eiropeīdu garīgās pasaules
raksturojumā iederas šādi salikumi: sublimācija-pašsublimācija (cilvēka zemāko
tieksmju enerģijas pārvēršana augstākā psihiskajā enerģijā);
suģestija-pašsuģestija; manipulācija-pašmanipulācija (tendencioza faktu
sagrozīšana); fabrikācija-pašfabrikācija (radīt viltojumus, neatbilstību
patiesībai); falsifikācija-pašfalsifikācija; farizeji-pašfarizeji (liekuļi,
svētuļi); fascinācija-pašfascinācija (apmānīšana, apburšana, valdzināšana);
fetišisms-pašfetišisms (dievināšana, nekritiska cieņa); fikcija-pašfikcija
(uzdot par faktu). Refleksijas par pašapmāna grandiozo lomu eiropeīdu garīgajos
procesos Jaunajos laikos ierosina integrālā tradicionālisma mācība, kaut gan
tiešā veidā tajā netiek runāts par pašapmānu (netiek lietots šis vārds).
trešdiena, 2017. gada 28. jūnijs
Vārds
Ja lietai nav nosaukuma, tad lieta neeksistē. Mēs nevaram
savā apziņā fiksēt lietu, ja tai nav vārda. Bez vārda nekas nevar notikt mūsu
apziņā. Tas, ko filosofiski dēvē par dzīves īstenību, mūsu apziņā figurē kā
valoda – vārdi. Mūsu apziņā vārds kļūst teurģisks līdzeklis, spējot nodrošināt
lietu uztveri. Taču vārds ietekmē ne tikai mūsu apziņu, bet arī dzīves
īstenību. Vārds paver iespēju abstrahēt dzīves īstenību, to pārveidot,
piemēram, konceptuālā ansamblī, vispārinot dzīves īstenības materiālu. Bez
vārdiem nav mūsu apziņa. Var teikt: bez vārdiem mēs neeksistējam, jo bez
apziņas mēs nejūtamies „dzīvas radības”. Ne velti Nīče teica „Mēs – filologi”.
Patiešām mēs visi esam filologi. Mums ir mīlestība uz vārdu (lat. philologia – mīlestība uz vārdu).
otrdiena, 2017. gada 27. jūnijs
Gara aristokrātija
(была весна 1912 года)
«Перед экзаменами в саду была
устроена сходка. На нее созвали всех гимназистов нашего класса, кроме евреев.
Евреи об этой сходке ничего не должны были знать. На сходке было решено, что лучшие ученики из русских и поляков
должны на экзаменах хотя бы по одному предмету схватить четверку, чтобы не
получить золотой медали. Мы решили отдать все золотые медали евреям. Без этих
медалей их не принимали в университет. Мы
поклялись сохранить это решение в тайне. К чести нашего класса, мы не
проговорились об этом ни тогда, ни после, когда были уже студентами
университета. Сейчас я нарушаю эту клятву, потому что почти никого из моих
товарищей по гимназии не осталось в живых. Большинство из них погибло во время
больших войн, пережитых моим поколением. Уцелело всего несколько человек».
К.Г.
Паустовский, «Аттестат зрелости»
Dotais teksts ir ļoti interesants dažādā ziņā. 1) Runa ir par 1912.gadu.
Tātad citu laikmetu, salīdzinot ar mūsdienu laikmetu. Runa ir par laikmetu
pirms I Pasaules kara, kad Krievijas impērijā dzīva bija aristokrātija ar savu slaveno
gara aristokrātiju, kura bija raksturīga ne tikai aristokrātiem, bet arī
jaunajai buržuāzijai, kuras ētoss vēlējās līdzināties „tīrās” aristokrātijas
ētosam. Mūsdienās gara aristokrātija noteikti ir sastopama. Taču mūsdienās,
ģenētiski centrētajās plebejiskajās (proletāriskajās, neseno dzimtcilvēku)
aprindās, gara aristokrātija tomēr ir ļoti vāji pazīstama gan teorētiski, gan
praktiski. 2) Uzmanība pievēršama „tehnoloģijai” – pašai cēlajai idejai,
lēmumam neizpaust vienošanos; zvēresta konsekventai izpildei. 3) Interesants ir
jautājums par ebreju gara aristokrātijas praksi attieksmē pret krieviem; īpaši
zinot šodienas ebreju attieksmi pret savu dzimteni Krieviju un tās tautu –
krieviem. 3) Katrā ziņā teksts ir laba ilustrācija tām garīgajām, morālajām
izmaiņām, kuras ir notikušas ar hominīdiem aizvadītajos apmēram 100 gados.
pirmdiena, 2017. gada 26. jūnijs
Analītiskais ezoteriskums
Mūsdienu globālo sociālo problēmu analītikā un tajā
skaitā planetāri ģeopolitiskajos projektos ir sastopams ezotēriskums tāpat kā ezotēriskums
ir sastopams dažādu reliģiju interpretācijas kontekstā. Mūsdienās ir vairāki
intelektuālās domas virzieni, kurus spilgti pavada ezotēriskums – apslēptu,
slepenu, vienīgi izredzētajiem domātu un izprotamu konstrukciju klātbūtne. Tā
tas, piemēram, ir t.s. integrālajā tradicionālismā, t.s. debess politikā,
eirāzismā. Iemesls ir zināms. Tas ir visām ezotēriskajām konstrukcijām kopējs;
proti, planetārā mēroga analītikai un plānošanai ir vajadzīgs kosmoloģiska
vēriena pasaules uzskats, kas var būt tikai ezotēriski mistisks. Ģeodēziskā
mistika (Šambalas mistiskā valsts) sastopama jezuītu ezotērikā. Vāciešu
slavenās Ananerbes pasaules kundzības pamatojumā milzīga loma bija ezotēriskai
mistikai par āriešu (nordisko) rasi, kā arī tibetiešu mūku ezotērikai, mandalas
simboliskajai zīmei. Jūdaismā ir ezotēriska mācība kabala, kas radās XII gs.,
bet populāra kļuva no XVI gs. Tikai izredzētie ir spējīgi saprast Toras tekstu.
Kosmiski mistisks mērogs ir ne tikai kabalistiem, bet arī ķīniešu daosiem. Visjaunākie
(2017.g.) ķīniešu globalizācijas projekti „Vienotā likteņa tautu sadraudzība” un „Lielais tējas ceļš” sakņojās senos
ezotēriskos priekšstatos. Kosmisko fenomenu enerģētikas loma tiek akcentēta
t.s. debess politikā, kuru ir izveidojuši it kā ļoti racionāli cilvēki –
Krievijas armijas (PSRS) izlūkdienesta augstākie virsnieki. Viņi balstās uz
ķīniešu ezotērisko pasaules uzskatu, kas atspoguļojās šodienas Ķīnas valsts
politikā. Viņi, piemēram, savu analītiku un prognozes veido, ņemot vērā Zivs
zvaigznāja ēras nomainīšanos ar Ūdensvīra zvaigznāja ēru, kad pāreja noslēdzās
2014.gadā. Viņi pašlaik saskata uz planētas sešus ievērojamākos konceptuālos
centrus: 1) vindzori+rotšildi; 2) Vatikāna jaunais ordenis; 3) Vatikāna vecie
ordeņi – Maltas, Teitoņu; 4) sufiji; 5) drakoni – ķīnieši ar savu „lielās
vienotības laikmetu”; 6) netokrāti – hasidi, sapņojot par Lielo Eirāziju.
Konceptuālisti
Globālo sociālo problēmu analītiku veido cilvēki, kurus
var dēvēt par konceptuālistiem. Viņi ir konceptuālo zināšanu demiurgi –
radošais elements. Tā tas atspoguļojās gan šodienas problemātikas konceptuālajā
apstrādē, gan nākotnes konceptuālajās prognozēs. Piemēram, nākotnes prognozēs
svarīga ir konceptuālā atziņa par kultūras spējīgumu. Gaišas perspektīvas būs
vienīgi tad, ja kultūra nākotnē būs spējīga līdzvērtīgi dot 1) jaunas
tehnoloģijas, 2) nodrošināt humānismu un 3) mesiānismu. Kultūrai ir jābūt
spējīgai līdzvērtīgi nodrošināt minētos labumus. Nedrīkst neeksistēt
līdzvērtība starp jaunajām tehnoloģijām, humānismu un mesiānismu (kultūras
spēju glābt, palīdzēt cilvēkiem). Lieta ir tā, ka mūsdienu nelaimju cēlonis ir
minētās līdzvērtības izzušana. Kultūrā priekšplānā izvirzījās jaunās
tehnoloģijas. Kultūrā īpaši jaunās informācijas
tehnoloģijas (JIT) izjauca nepieciešamo līdzvērtīgumu. JIT izjauca 1) tirgus
ekonomiku (seno, tradicionālo) un 2) cilvēka apziņu, jo internets, sociālie
tīkli rada mozaīkai līdzīgu pasaules ainu; cilvēku apgūtais izziņas materiāls
ir bez vienotības, sistēmiskās uztveres, izpratnes, interpretācijas. No kultūrā
nepieciešamās līdzvērtības katra savā veidā atdalījās arī humānisms un
mesiānisms. Abi labumi zaudē savu jēgu. Nav vairs īsti skaidrs, vai pasaule
(kultūra) eksistē priekš peļņas jeb priekš cilvēka. Valsts ir pārstājusi
rupēties par cilvēkiem, sabiedrības vajadzībām. Valsts izvairās no sociālā
mesiānisma funkcijas. Valsts piekāpjās transnacionālajām korporācijām, kurām
nav nekādas intereses par humānismu un mesiānismu. Bizness ir kļuvis spēcīgāks
par valsti. Bizness rada jaunas tehnoloģijas, nedomājot par „liekajiem
cilvēkiem” jauno tehnoloģiju ieviešanas rezultātā. Par viņiem nedomā arī
valsts, kura agrāk centās harmonizēt jauno tehnoloģiju ieviešanu ar „lieko
cilvēku” nodarbinātības iespējām. Varas inteliģence piekāpjās agresīvajiem filistriem,
kas veido finansu afēristu un politiķu gados jaunu cilvēku kontingentu.
Cilvēktiesības
Cilvēktiesības ir spēcīgs arguments polemikā par daudziem
jautājumiem. Tik spēcīgs, ka ne reti pārvēršās klajā demagoģijā. Noteikti nākas
nošķirt cilvēktiesības kā ideoloģijas sastāvdaļu un cilvēktiesības kā dzīves
morālo prasību, normu, vērtību. Cilvēktiesības kā ideoloģijas sastāvdaļa reālajā
dzīvē devalvē cilvēktiesību humāno būtību. Rietumu neoliberālisma ideoloģija
cilvēktiesības ir pārvērtušas par marķieri, fiksējot piederību Rietumu
civilizācijai it kā citās civilizācijās nedzīvotu cilvēki un uz viņiem
neattiektos cilvēktiesības. Rietumu civilizācijā cilvēktiesības nāca masveidā
modē XX gs. 70.gados sakarā ar dzimumu līdztiesības problemātikas uzkurināšanu.
Cilvēktiesības vienmēr ir bijušas aukstā kara ierocis. Tā tas bija Rietumu un
PSRS aukstā kara laikā, tā tas turpinās tagad Rietumu rusofobijā, kā arī
attieksmē pret Ķīnu, Ziemeļkoreju un citām zemēm, ja nepieciešams kritizēt to
iekšpolitiku. ASV, pasaulē visietekmīgākā ģeopolitiskā aģentūra, cilvēktiesību
retoriku izmanto savu planetāro interešu realizācijā. Cilvēktiesības kā
analītiskā shēma tiek izmantotas pasaules valstu politisko iekārtu
kvalificēšanā saskaņā ar amerikāņu priekšstatiem par valsti un pilnā mērā
ignorējot nacionālo specifiku valstiskuma jomā. Savukārt Rietumeiropā
aizvadītajos dažos gadu desmitos cilvēktiesības ir spēcīgs arguments polemikā
par minoritāšu tiesībām. Praktiski – migrantu tiesībām. Cilvēktiesības tika
sasaistītas ar multikulturālisma politiku. Nesen Rietumeiropā nāca modē
politiskā tēze par multikulturālisma politikas izgāšanos Vācijā un citur.
Protams, tā ir melīga tēze, jo multikulturālisma politika Rietumos pastāvēja
tikai uz papīra un politiķu runās. Nevar izgāsties tas, kas nekad nav reāli
bijis. Katrā ziņā nepieciešamība nošķirt cilvēktiesības kā ideoloģijas
sastāvdaļu un cilvēktiesības kā dzīves morālo prasību, normu, vērtību rada
visdažādākos izkropļojumus. Tiek apliecināts, ka pasludināt tiesības un
praktiski izmantot pasludinātās tiesības nebūt nav viens un tas pats. Neoliberālisma
ideoloģija par cilvēktiesībām krasi kontrastē ar cilvēktiesību praksi Rietumu
zemēs. Katrā valstī vienmēr atradīsies kādas intereses, kas ir valstiski,
nacionāli, politiski, ekonomiski, militāri svarīgākas par cilvēktiesību
interesēm.
Abonēt:
Ziņas (Atom)