Eiropeīdu garīgo pasauli Jaunajos laikos var vērtēt kā
pašapmāna garīgo pasauli. Tās centrā ir pašapmāna filosofija, politika,
ideoloģija, kurai jāiedvesmo eiropeīdu masās, inteliģencē, elitē pašapmāna
saturs un formas. Uz pašapmānu ir balstīta apgaismības doktrīna, individuālisma un humānisma doktrīna,
demokrātijas un liberālisma doktrīna, cilvēktiesību un globalizācijas doktrīna,
protestantisma un komunisma doktrīna. Eiropeīdi sev iestāsta to, kas faktiski
ir maldīgs, demagoģisks, viltots, nevērtīgs, bezperspektīvs. Iestāsta to, kas
pašus novirza no pareizākā ceļa un tā vietā liek dzīvot mākslīgi konstruētu
ilūziju atmosfērā bez īsta garīguma un cilvēciski adekvātas darbības, uzvedības
un komunikācijas. Pašapmāna rezultātā visa dzīve kļūst anomālija. Jauno laiku
un tajā skaitā mūsdienu eiropeīdu pašapmāna filosofijā, politikā, ideoloģijā
iederas šāds vārdu krājums: pašaizsardzība, pašapkalpošanās, pašapmierinātība,
pašapziņa, pašārstēšanās, pašattīrīšanās, pašcieņa, pašiedvesma, pašierosme,
paškritika, pašlabums, pašmērķis, pašpaļāvība. Eiropeīdu garīgās pasaules
raksturojumā iederas šādi salikumi: sublimācija-pašsublimācija (cilvēka zemāko
tieksmju enerģijas pārvēršana augstākā psihiskajā enerģijā);
suģestija-pašsuģestija; manipulācija-pašmanipulācija (tendencioza faktu
sagrozīšana); fabrikācija-pašfabrikācija (radīt viltojumus, neatbilstību
patiesībai); falsifikācija-pašfalsifikācija; farizeji-pašfarizeji (liekuļi,
svētuļi); fascinācija-pašfascinācija (apmānīšana, apburšana, valdzināšana);
fetišisms-pašfetišisms (dievināšana, nekritiska cieņa); fikcija-pašfikcija
(uzdot par faktu). Refleksijas par pašapmāna grandiozo lomu eiropeīdu garīgajos
procesos Jaunajos laikos ierosina integrālā tradicionālisma mācība, kaut gan
tiešā veidā tajā netiek runāts par pašapmānu (netiek lietots šis vārds).
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru