Kam ir jābūt prioritātei, veidojot valsti, nodrošinot
valstiskuma pastāvēšanu un vēloties valstī pārvarēt krīzi? Kas ir galvenais
spēks, bez kā nav iespējami minētie procesi? Kas ir primārais un tādējādi kam
ir jābūt prioritātei? Sākums ir cilvēki un tas cilvēku kopums, uz kuru var
attiecināt jēdzienu „tauta”. Pēc tam seko atziņa, ka tautā apvienotajiem
cilvēkiem ir katram pašapziņa un šajā pašapziņā ir noteikti priekšstati par
valsti, valstiskumu un valsts krīzi. Individuālā pašapziņa summējās tautas
pašapziņā. Tas ir abstrakts summējums, bet reāli sastopams veidojums, jo tautas
kolektīvā pašapziņa var izpausties, piemēram, kolektīvā gribā. Tālāk nākas
zināt, ka tautas pašapziņa ir dvēseles un gara sfēra, kas raksturo attiecīgo
tautu. Ne velti angļu, franču, viduslaiku latīņu valodā ir vārds „identification”. Ar šo jēdzienu apzīmē
to pašu, ko mēs līdz šim saucām par pašapziņu – atsevišķu indivīdu un tautas
pašapziņu. Pašapziņa jeb identifikācija ir tāpatības konstatēšana, kaut kā
pazīšana, atpazīšana, process, kurā cilvēks savās jūtās, domās un darbībā
apzināti vai neapzināti pārņem cita cilvēka raksturīgākās īpašības vai arī
mēģina tās attēlot, izspēlēt. Tāds ir dotā svešvārda „identifikācija”
skaidrojums. Zinot, ka pašapziņa ir dvēseles un gara sfēra, ir fiksējama
prioritāte, veidojot valsti, nodrošinot valstiskuma pastāvēšanu un vēloties valstī
pārvarēt krīzi. Loģiski, ka prioritātei ir jābūt garīgajam, lai nenonāktu
konfliktā ar pašapziņu, kas, atkārtoju, ir dvēseles un gara sfēra. Savukārt garīgajam
un kolektīvi garīgajam ir jābūt augstākajam svarīgākajos procesos, kad,
piemēram, 1) garīgais ir augstāks par materiālo, 2) sabiedrības intereses ir
augstākas par individuālajām interesēm, 3) taisnīgums ir augstāks par likumu,
4) kalpošana sabiedrībai ir augstāka par naudas, mantas iegūšanu, 5) vara ir
augstāka par privātīpašumu un ideālais variants ir tad, kad vara apvieno vienā
varas subjektā garīgo varu, militāro varu un laicīgo varu. Garīgā prioritāte ir
aktuāla arī valsts krīzes pārvarēšanā, kad ir radikāli jāmaina ideoloģija, lai
vēlamajā virzienā ietekmētu tautas pašapziņu (cilvēku dvēseles un gara sfēru).
Jaunajā ideoloģijā ir jāveic 1) jēdzienu maiņa, lai izmainītu dzīves jēgu, 2)
jāmaina rituāli un 3) jaunā ietērpā jāformulē nākotnes mērķis.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru