Tautas politisko apziņu nosaka tautas nacionālais raksturs jeb, svešvārdā
izsakoties, mentalitāte – atsevišķam cilvēkam vai cilvēku kopai (tautai) raksturīgs
domāšanas veids, dzīves uztvere un emocionālā ievirze. Mentalitāte ir
determinējošs fenomens, cēloniski nosakot cilvēka darbību, uzvedību un
komunikāciju. No mentalitātes ir atkarīgs viss, ko cilvēks domā un dara.
Mentalitātes determinismam ir visaptverošs spēks. Tajā skaitā, protams, nosakot
arī atsevišķo cilvēku vai cilvēku kopas (tautas) ētosu – morāles normu,
principu un ideālu kopumu, kas ir pamatā tikumiskajai pārliecībai un virza
indivīdu darbību, no kuras savukārt summējas attiecīgās cilvēku kopas (tautas)
darbības, uzvedības un komunikācijas portrets. Tautas mentalitāte = tautas
ētoss = tautas politiskā apziņā. Kāda ir tautas mentalitāte un tās
determinētais tautas ētoss, tāda būs arī tautas politiskā apziņa. Ja latviešu
mentalitātē dominē patoloģija savstarpējās attiecībās un praktiski starp
latviešiem valda šausmīgs savstarpējais naids, neuzticība, skaudība, nodevība,
krāpšanās, melošana, liekulība, zemiskums, tad tas viss atspoguļojās arī
latviešu politiskajā apziņā. Latvietim nekad nebūs pieņemams otrs
latvietis-politiķis arī tad, ja viņš būtu ideāli godīgs un ideāli gudrs
latvietis-politiķis. Tautas politiskā apziņa nav iespējama bez stingras
izpratnes par obligātu nepieciešamību uzticēties, atbalstīt un brīvprātīgi
pakļauties izvēlētajam un tautas politiskās dzīves vadīšanai deleģētajam
politiskajam subjektam – politiskajai organizācijai un atsevišķiem politiķiem.
Pie latviešiem tas nav praktiski iespējams. Latviešu politiskajā apziņā nav
konstatējama minētā izpratne. Konstatējama ir vienīgi minētā mentālā
patoloģija. Tāpēc ir odiozi piemēri: vienā „partijā” sagājuši tipi ar
diametrāli pretējiem uzskatiem, partiju nodevīga pamešana, partijas biedru
savstarpējais naidīgums, valsts vadītāju apsmiešana utt. Lai panāktu cienījamu
un efektīvu tautas politisko apziņu, „dresūra” ir jāsāk ar tautas mentalitāti.
Vēsturiskā pieredze liecina, ka tautas mentalitāti (nacionālo raksturu) var
izmainīt dažu paaudžu laikā. Galvenais esot iecementēt stabilus pamatus, jo pēc
tam process labdabīgi turpinās saskaņā ar pašorganizācijas principu. Vai
latvieši paši var sev iecementēt stabilus pamatus? Vai latvieši paši var tikt
galā ar savu slaveno patoloģiju, pie reizes katrs sevi uzskatot par visgudrāko,
viskompetentāko, viszinošāko? Parasti stabilus pamatus iecementē tautas garīgā
elite, kurai tautā ir morālās autoritātes un morālās reputācijas maksimums.
Skaidrs, ka kriminālā dzīves kārtība izslēdz jebkādu iespēju piedzimt tautas
garīgai elitei ar maksimālu uzticību tautā. Pašlaik latviešu nomācošajam vairākumam
nemaz neinteresē tādi smalkumi kā tautas garīgā elite. Latviešu gandrīz viena
trešā daļa (27%) no visas sirds atbalsta kriminālās oligarhijas jūgu. Par to
liecina soc.aptaujas. Saprotams, tā ir visnevērtīgākā tautas daļa, negodīgi,
blēdīgi, agresīvi, nekaunīgi, ķērcoši hominīdi, kuri domā tikai par savas
alkātības un ambīciju apmierināšanu. 27% spēj cilvēku kopu (tautu) pārvērst
nekur nederīgā etniskajā formācijā. Lai kaut ko sacūkotu, pietiek ar 15%.
Toties 27% var gāzt kalnus, un nekāda pretestība nav iespējama.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru