o Pēckara retorika par Eiropas vienotību
patiesībā ir retorika par homogēnas kontinentālās zonas izveidošanu, kurā valda
standarta komunikācija starp tautām un valstīm, kurām ir pieņemami universāli
spēles noteikumi. Tautas un valstis brīvprātīgi izliekas būt visas vienādas,
katra aizmirstot par savu unikālo iedabu. Turklāt tautas un valstis izveido
centralizētu pārvaldi, atsakoties no jebkāda veida lokālās iniciatīvas un
labprātīgi piekrītot lokālās iniciatīvas sodīšanai (ES galvenā iniciatīvas un
nepaklausības sodīšanas forma – naudas sods).
o ES izveidošana Eiropā iedibina jauna
tipa ksenofobiju: citos saskata nevis līdzvērtīgu un savā ziņā cienījamu konkurentu,
bet gan saskata apkarojamu ienaidnieku, kas nepakļaujas kopējiem spēles noteikumiem
un tāpēc ir radikāli sodāms. Jaunā tipa ksenofobija pilnā mērā atbilst
eiropeīdu saprāta un morāles pagrimumam
- vispārējai iracionalitātei un amoralitātei.
o XXI gs. sākumā Eiropā sastopamā pāreja
no hipertrofētā neoliberālisma uz nobriedušu konservatīvismu sekmē
neoliberālisma jaunus melus: esot vērojama nevis neoliberālisma krīze, bet gan
demokrātijas krīze. Melīgā atsaukšanās uz „demokrātiju” neoliberālisma diskursā
saglabājas, jo nespēj izdomāt jaunu terminoloģiju sava stāvokļa izskaidrošanai.
o XXI gs. sākumā ES zemes tāpat kā citu
teritoriju uz planētas skar t.s. biznesa ģeopolitika: visu procesu pamatā ir
nauda, peļņa, dolāra ietekme utt. Klasiskās ģeopolitikas vietā (ideoloģiskās un
politiskās ietekmes) ir stājusies biznesa ģeopolitika (finansiālā ietekme).
o Par prāta krīzi Eiropas intelektuālajās
aprindās debatē jau no XIX gs. beigām. Spilgtākais debatētājs – Nīče.
Spilgtākais viņa pieejas turpinātājs – Špenglers.
o Eiropeīdu prāta krīzes zināma
kulminācija (noteikta stadija) ir neoliberālisma un postmodernisma masveida panākumi
(ideoloģiskie un pat juridiskie), revidējot un pat atceļot tradicionālos tabu:
incests, pedofīlija, homoseksuālisms.
o Eiropeīdu prāta krīzes zināma
kulminācija ir t.s. reputācijas menedžmenta rašanās: praktiski galvenokārt „melnā
piāra” formā un teorētiski reputācijas menedžmenta zinātnisko pētījumu formā.
o Eiropeīdu prāta krīzes zināma kulminācija
ir masu apziņā veiksmīgi iepotētā ideja, ka cilvēks lieliski spēj dzīvot bez
jebkādiem garīgajiem mērķiem, lietu un parādību jēgas izpratnes, normām un
vērtībām.
o Eiropeīdu prāta krīzes zināma
kulminācija ir attieksmē pret kultūras funkciju, kad sociuma masu priekšstatos no
kultūras vairs netiek gaidīta un pieprasīta funkcija neskaidro pārvērt
skaidrajā, nepatieso pārvērt patiesajā, neredzamo pārvērt redzamajā,
nesaprotamo pārvērst saprotamajā. Tādējādi ir notikusi kultūras funkcijas,
kultūras patosa diskreditācija. Nostiprinājusies ir kultūras nenoteiktības („nenoteiktības
plurālisma”!?) filosofija un ideoloģija. Sekas: amorfisms, iracionālisms,
kognitīvais debilisms. Visdziļākās sekas: degradācija un deģenerācija.
o Eiropeīdu prāta krīzes zināma
kulminācija ir laimes aizstāšana ar baudu: eidemonisma aizstāšana ar hēdonismu.
Vairs nav populārs eidemonisms – velme par augstāko cilvēka dzīves vērtību
uzskatīt laimi un par galveno rīcības tikumīguma kritēriju uzskatīt tieksmi pēc
laimes. Tā vietā ir populārs hēdonisms -
eksaltēta velme par cilvēka rīcības vienīgo motīvu, augstāko mērķi un
tikumības kritēriju atzīt baudu. Šī velme ir dominējošā „jauneklīgā liberālisma”
aprindās – neoliberālisma un postmodernisma traumētajā jaunajā paaudzē.
Vai vēlaties pārdot savu nieri? vai Vai jūs meklējat iespēju pārdot nieres par naudu finansiāla sabrukuma dēļ un nezināt, ko darīt, tad sazinieties ar mums jau šodien un mēs jums piedāvāsim labu summu jūsu nierēm. Mans vārds ir (ārsts Elvis Kāpēcte), kurš ir frenologs mūsu slimnīcā, kuras specializācija ir nieru ķirurģija, un mēs nodarbojamies arī ar nieru iegādi un pārstādīšanu, ja dzīvots ir attiecīgais donors. Sazinieties ar e-pastu: doctorelviswhyte@gmail.com vai whatsapp us +2347083629144, lai iegūtu vairāk informācijas
AtbildētDzēst