Modes izmaiņas noteikti ir saistītas ne tikai ar stilistiskajām izmaiņām,
gaumes izmaiņām, bet arī ar dziļām psihiskajām izmaiņām sociumā. Var uzskatīt,
ka modei ir jābūt adekvātai attiecīgajā periodā sastopamajam psihiskajam
noskaņojumam tajā sabiedrības daļā, kurai adresēti modes piedāvājumi. Mēs
dzīvojam juvenālā laikmetā. Uz dzīves skatuves dominē jauni cilvēki. Tādi ir
finansu kapitālisma spekulanti, banku klerki, informācijas tehnoloģiju fani.
Dažās valstīs pat valdošā politiskā kliķe. Taču mēs dzīvojam arī eiropeīdu ļoti
straujas garīgās degradācijas laikmetā, kā rezultātā mutuļo iracionālisms,
arhaisms, idiotisms kā psihiskie rādītāji sabiedrības, īpaši jaunāko paaudžu,
portretā. Un, lūk, nav grūti ievērot, ka šiem rādītājiem (iracionālismam,
arhaismam, idiotismam) atbilst arī mode: tetovējumi, dažādi riņķi sejā,
frizūras, idiotisks apģērbs un ģērbšanās veids. Ja, piemēram, „Stefano Ricci” savu produkciju piedāvā
vecākās paaudzes ļoti bagātiem cilvēkiem, tad firmas modes līnijas konsekventi
saglabājās klasiskajās tradīcijās bez jebkādiem modes pašmērķīgiem ekscesiem – galējībām,
iracionālas nesavaldības. Savukārt „Louis
Vuitton” savus risinājumus piedāvā jauniešiem, un tūlīt tiekamies ar
pilnīgi citu pieeju. Tā, piemēram, 2017.gada pavasarim firma puišiem piedāvā
šādu salikumu: rudens mētelis, žakete, svīteris, krekls. Tas būtu saprotams. Pavasarī
vēl nākas silti saģērbties. Taču nekādi nav saprotams, kāpēc kopā ar tādu siltu
apģērbu ir ieteiktas sandales basās kājās. Pie tam bikses ir uzlocītas virs
potītēm. Grūti iedomāties, kurā klimatiskajā joslā pavasarī var iederēties tāda
mode – rudens mētelis un minētais pārējais apģērbs + sandales basās kājās.
Dotajā modē ir kaut kas iracionāls, idiotisks.
Šo komentāru ir noņēmis autors.
AtbildētDzēstArtur, paldies par Jūsu rakstiem.
AtbildētDzēstMan jautājums - kā domājat, kādēļ Jūsu rakstus maz komentē?
Atbildēju vēstulē. Paldies par jautājumu!
AtbildētDzēst