Globālo sociālo problēmu analītika ir definējusi vairākus
ārdošos trendus – tendences, virzienus, kas izpaužas dinamiskas statistiskas
likumsakarības formā. Respektīvi, definējusi tendences, virzienus, kas negatīvi
ietekmē cilvēku dzīvi un kuriem ir progresējošs raksturs, - dotie trendi kļūst
arvien ārdošāki. Tādējādi tiekamies ar zināmu ārdošo trendu kompleksu. Tajā
ietilpst šādi trendi: 1) tehnoloģiskais un tehniskais progress veicina
antropoloģisko krīzi; 2) iejaukšanās cilvēka ģenētiskajā programmā,
eksperimentējot ar gēniem, pilnveidojot t.s. gēnu inženieriju; 3) t.s. genderisms
(genderu revolūcija), nelabvēlīgi atsaucoties uz dzimstību; 4) seksuālo
minoritāšu aktivitātes, kas arī nelabvēlīgi atsaucas uz bioloģisko
reproduktivitāti; 5) t.s. psiholoģiskā revolūcija – narkotikas, halucinogēni,
psihotehnikas, garīgās prakses, holotropā terapija, prenatālās atmiņas
izsaukšana; 6) transgresijas mānija – morāles normu ignorēšana, reliģiskās
profanācijas akti, sadomazohiskās kroplības, virtuālās izdarības. Ārdošo trendu
sekas: vispirms bija atsacīšanās no Dieva (“Dievs ir miris”); tad sekoja pēckristiānisma
stadija (ateisms, karojošais ateisms); tagad pēckristiānisma stadiju nomaina
postcilvēku stadija. Postcilvēki ir veidojumi ar antropokompjūterisku
konstitūciju; viņiem neeksistē cilvēciskās vērtības, cilvēciskais garīgums,
cilvēciskā tikumība, cilvēciskā garīgā kultūra. 2004.gada jūlijā Oksfordā bija
pirmā konference “Posthuman Future”.
To organizēja Ian Ramsey Centre in the
Faculty of Theology. Konferencē postcilvēka fenomens tika aplūkots
biotehnoloģiskā progresa kontekstā.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru