Uz izglītības sistēmas maiņu
atsaucās paradigmas maiņa. Taču galvenais – atsaucās šīs maiņas būtība: mēs
zinām, no kurienes nākam, bet nezinām, uz kurieni ejam. Tāpēc rodas visdažādākā
veida haoss. Tās laikā inteliģence kļūst par zagļiem, blēžiem,
pseidozinātniekiem, izglītības iestādēs visu pārdod un pērk, katra augstskola
sevi reklamē kā vislabāko un viselitārāko Latvijā.
Izglītībai teorētiski ir jānoved
jaunais cilvēks līdz kaut kādam modelim, paraugam. Augstākajai izglītībai ir
jaunietim jāpalīdz izvēlēties dzīves ceļu. Bet ko darīt tad, ja tāds ceļš nav
vispār, ja sabiedrība nezina, uz kurieni dodas?
Rietumu civilizācijā notiek
paradigmas maiņa. Apgaismības paradigmas ideāli vairs neeksistē. Vispārējā
obligātā izglītība kā sociālā prasība atmirst. Latvijā bērni var neiet skolā.
Primitīva izglītība no vienas puses, iemācot tikai lasīt un rakstīt, dziedāt „Kur
tu teci, gailīti manu...”, dejot „Tūdaliņ, tāgadiņ...” Taču no otras puses
augsti specializēta izglītība koledžās, pēc kuras nevar uz kartes parādīt savu
kaimiņu valsti...
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru