Padomju laikā bija oficiālā valsts
mitoloģija un pagrīdes mitoloģija – „ķēķa” kritiskā un hiperkritiskā
mitoloģija.
„Perestroikas” musinātās „atklātības”
laikā pagrīdes mitoloģija ieguva legālu raksturu. Radās pat aprobežota mode
kritizēt partiju, specdienestus, formējot jaunu mitoloģiju par PSRS, PSKP, VDK.
90.gadu sākumā veco varu vairs
nevajadzēja kritizēt. Radās jaunās varas kritika. Tā radās padomju kanonu
kritikas vietā; proti, veco padomju laiku opozīciju nomainīja jauna pēcpadomju
laiku opozīcija. Galvenais iemesls – „prihvatizācija”; vēlāk – nacionālās suverenitātes
nodevība, inteliģences deģeneratīvais raksturs, „politiķu” cinisms un muļķības,
vispārējas zagšanas un blēdību („shēmu”) ēras iestāšanās, traģiskā atskārsme
par tautas patieso cilvēcisko potenciālu un vērtību.
21.gs. radās arī padomju laiku
retrospektīvā mitoloģija – mitoloģija par padomju laiku priekšrocībām. Īpaši
morāli tikumiskajā ziņā, sastopoties ar mūsdienu sabiedrības vispārējo morālo
un intelektuālo pagrimumu.
21.gs. 10.gados radās nacionālā „veiksmes
stāsta” hipertrofētā mitoloģija – valdošās kriminālās kliķes oficiālā
mitoloģija.
Noteikti jāņem vērā, ka pēcpadomju
laikā graujoša loma bija Rietumu neoliberālisma mitoloģijai, zombējoši
izkropļojot divas pēcpadomju jauniešu paaudzes (99%). Rietumu neoliberālisma
mitoloģija funkcionē paralēli vietējās valdošās kriminālās kliķes
ideoloģiskajiem murgiem – mitoloģijai.
Vēl noteikti jāņem vērā, ka visam
minētajam LR paralēli funkcionē arī amerikāņu ideoloģiskais/mitoloģiskais „specprojekts”
– Krievijas un krievu tautas difamācija, ko vietējie tipi realizē īpaši
paklausīgi un centīgi, atbilstoši savai nodevīgajai un nepateicīgajai dvēselei.
Krievijas un krievu difamācija formē atsevišķu mitoloģiju.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru