Visumu par plurālistisko kompleksu
nosauca Iļja Prigožins.
Par kosmosa ietekmi uz biosfēru
zināja jau ļoti sen. Zināja, tā teikt, intuitīvajā līmenī, balstoties uz
elementāru sakarību novērojumiem.
Sociālo kolektīvu atkarība no
Saules tika zinātniski apskatīta jau XVIII gs., kad atsevišķi Rietumu
zinātnieki centās noskaidrot sakarības starp plankumiem uz Saules un neražas
izraisīto cenu pieaugumu par maizi un rūpnieciskajām krīzēm.
XIX gs. beigās zinātne vairs
neapšaubīja Saules parādību un sociālo parādību saistību. XX gs. sākumā zinātne
konstatēja zināma ritmiskuma esamību – 10 gadi un 302 dienas. Ik pēc minētā
laika pieaug Saules aktivitāte.
XX gs. sākumā zinātne runāja par
uzplaukumu periodos, kad uz Saules valdīja „klusums”. Saules aktivitāte bija
minimāla, piemēram, 1867., 1878., 1889., 1900.g., kad notika slavenās Pasaules
izstādes Parīzē. Tās notika no Saules aktivitātes viedokļa cilvēkiem labvēlīgā
laikā.
Mūsdienās plurālistiskā kompleksa,
(piem., Saules, Zemes elektromagnētiskā lauka un Zemes gravitācijas lauka
svārstību) ietekmi pēta ar visdažādākās aparatūras palīdzību. Par Saules
aktivitātes svārstībām ir apkopota plaša informācija. Zināmi konkrēti Saules
cikli (piem., 3750 gadu cikls), specifisks pārejas laiks no viena cikla uz otru
ciklu (374 gadi). Ņemot vērā šos ciklus, zinātnieki ir secinājuši, ka maiju
kultūras attīstība sakrīt ar pārejas periodu 440.-814.g.
Mūsdienās kosmisko faktoru ietekme
uz vēsturiskajiem procesiem, Saules ciklu koleratīvā saistība ar politiskajiem
un sociāli ekonomiskajiem notikumiem veicina jaunu skatījumu uz cilvēka dzīves
nosacījumiem. Saules aktivitātes maksimālajā stadijā uz Zemes ir konstatējami
katastrofiski notikumi (revolūcijas, sacelšanās, nemieri, kari). Saules
aktivitāte ģenerē t.s. nervu psihiskās epidēmijas, kataklizmas makrosociālajā
formā.
1989.-1991.g. bija pastiprināta
Saules aktivitāte. Tiek uzskatīts, ka tas atsaucās uz inteliģences apziņu,
atspoguļojoties „perestroikā”, „atvērtībā”, „jaunā domāšanā”, „sociālisma
atjaunošanā”, kas bija sava veida psihiskās fobijas un sava veida prāta
aptumšojums.
Sociālā diagnostika ir šāda:
cilvēku dzīve (vēsture) norit masu psihozes un masu psihopātijas ciklu maiņas
formā. Vēsture faktiski ir šo ciklu hronoloģisks apraksts. Šie cikli sakrīt ar
Saules aktivitātes cikliem.
2001.-2003.g. bija Saules
aktivitātes jauns cikls; visa cilvēce cīnījās pret „terorismu”. Šo cīņu var
uzskatīt par iracionālu globālu psihozi. Mūsdienu teroristi ir tie paši
vēsturiski pazīstamie revolucionāri, par kuriem rakstīja Aleksandrs Čiževskis
savā grandiozajā Saules aktivitātes un vēsturisko notikumu hronoloģiskajā
salīdzinājumā.
A.Čiževska ieguldījums vispasaules
vēsturiskā procesa un Saules cikliskās darbības salīdzinājumā ir milzīgs. Viņš
izsekoja masu (revolucionāru) kustības (revolūcijas, grautiņus, sacelšanās,
karus u.c.) no 500. gada pirms mūsu ēras līdz XX gs. sākumam. Viņš I Pasaules
kara notikumus aplūkoja saistībā ar Saules aktivitāti. Piemēram, 1915.gada
aprīlī-oktobrī Saules aktivitāte atsaucās uz notikumiem Austrumu frontē; pēc
Saules aktivitātes pagāja 2-3 dienas, kad nekavējoties sākās nežēlīgas kaujas.
Saskaņā ar A.Čiževska „enerģētisko
hipotēzi” Saule iedarbojās, paātrinot attiecīgos procesus uz Zemes un atmosfērā
ap Zemi, kā arī Zemes garozā. Fizikāli ķīmiskie procesi dabā savukārt
iedarbojās uz cilvēkiem – nervu psihisko un emocionālo enerģiju.
Zinātne tagad ir lietas kursā par Saules aktivitātes un ģeomagnētisko
vētru saistību, kas savukārt negatīvi atsaucās uz fizisko un psihisko stāvokli
metajūtīgiem cilvēkiem ar sirds, asinsvadu un nervu slimībām. Saules
elektromagnētiskie izstarojumi iedarbojās uz Zemes jonosfēru, bet tā savukārt
uz cilvēka organisma (niecīgo) elektromagnētisko potenciālu.
Cilvēka organisma analīzē nākas
balstīties uz četrām galvenajām kategorijām: 1) „Es” (gars, dvēsele), 2)
astrālais ķermenis jeb apvalks, 3) bioenerģētiskā struktūra, 4) fiziskais
ķermenis.
Visproblemātiskākais zinātnē ir
astrālais ķermenis. To var saukt par „kosmisko skafandru”, kas apņem jebkuru Homo sapiens. Šis skafandrs atbild par
cilvēka organisma (vispirms un galvenokart apziņas) mijiedarbību ar kosmosu.
Ezotēriķi saka, ka izmaiņas astrālajā ķermenī ir saistītas ar kultūras laikmetu
maiņu. Tātad, mainoties „kosmiskajam skafandram”, mainās kultūras vide.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru