1999.-2005.g. „krāsainās” („oranžās”) revolūcijas 1.0 no 2011.g. nomainīja
revolūcijas 2.0, kuru galvenās iezīmes ir Interneta un sociālo tīklu
izmantošana. Tāpat raksturīga ir jauniešu iesaistīšanās revolucionārajos
notikumos kopā ar gados vecāko vidusšķiru. Tā tas „arābu pavasarī”, ASV,
Lielbritānijā, Krievijā, Bulgārijā, Spānijā, Portugālē, Grieķijā, Īrijā,
Izraēlā, Turcijā, Spānijā, Meksikā, Itālijā.
Revolūcija 2.0 (turpmāk – R-2.0)
galvenokārt ir vērsta pret valdošo korumpēto eliti un tās tirāniju. Valdošā
elite nespēj un nevēlās risināt sociālās problēmas. Piemēram, samazināt jauniešu
bezdarbu.
Bet tas ir tikai pirmais un vienkāršotais
priekšstats par R-2.0. Faktiski R-2.0 kāds spēks apzināti organizē un vada, lai
mainītu cilvēces civilizācijas paradigmu, izmantojot informācijas kara
tehnoloģijas. Tikai ārēji var rasties priekšstats, ka R-2.0 notikumi ir
spontānu uzliesmojumu virkne, bet nevis no viena centra kompetenti vadīta
kustība. Taču tajā pašā laikā visur tās ir revolūcijas bez vadoņiem – anonīmas revolūcijas.
Atsevišķās zemēs (ASV) R-2.0
aktivitātēs var viegli konstatēt valsts struktūru līdzdalību. R-2.0
metodoloģisko un taktisko vadību veic kompetentas iestādes.
Taču kopumā visu vada spēks, kuru
var saukt par civilizācijas lobiju. Šis spēks realizē noteiktu globālo
projektu, ņemot vērā demogrāfisko pāreju, pasaules pārvaldīšanas stabilu polu
izveidošanas nepieciešamību. R-2.0 faktiski ir sava veida anonīmais karš par
valdīšanu uz planētas un cilvēces tādu turpmāko attīstību, kas būtu izdevīga
minētajam spēkam.
Tomēr arī šis spēks acīmredzot nav
viendabīgs formējums. Pēc 2011.gada par to liecina, piemēram, mediju monopolu savstarpējie
„kari”, aizstāvot finansu grupējumu intereses (Merdoka lieta). Par to liecina
arī lielo mediju iesaistīšanās militāri politisko struktūru un izlūkdienestu
atmaskošanā, kas ir saistīta ar finansu ietekmes globālo grupu savstarpējo cīņu
(Snoudena lieta).
Planētas iedzīvotāju civilizācijas
orientieru maiņa jau sākās XX gadsimta otrajā pusē morālo vērtību, garīgās
kultūras, reliģijas, cilvēka problēmas sfērā. Šajās sfērās būtiski sāka
izmainīties vērtību orientācija, darbības saturs, formas.
Radās jauns cilvēciskais tips gan
kā antropoloģiskais ideāls, gan kā praktiski eksistenciālais variants. Jaunais
cilvēciskais tips veido R-2.0 aktīvistu kodolu. Šī tipa un tādējādi arī R-2.0
protestētāju pasaules uzskats ir stereotipisks. Dominē tādas intereses kā
anarhisms, ekoloģiskums, pacifisms, dženderiskās tiesības, primitīvo kultūru
aizsardzība, antiklerikālisms, informatīvais caurspīdīgums, autoritāšu (valsts,
militārās, reliģiskās) atmešana. Šī tipa cilvēki sevi uzskata par tautas
glābējiem, atbrīvotājiem.
Tāpēc R-2.0 ir sociāli elementāru
emociju translācija. Emocionālo spriedzi nosaka, piemēram, sociālā skaudība –
mīts par politisko vadoņu un viņu ģimenes milzīgajām bagātībām. Sava loma ir
riebumam pret līderu morālo pagrimumu, politisko līderu atkarību no sponsoriem,
ekonomiskajiem klaniem. Noteikti pastāv arī etnoreliģiskais naids, kas
emocionāli konsolidē attiecīgās reliģiskās grupas pārstāvjus un stimulē naidu
pret citu reliģisko grupu pārstāvjiem.
R-2.0 protesta akcijās nav
konstatējama vēsturiski tradicionālā cīņa starp valstīm par teritorijām,
ģeopolitisko varu, koloniju ieguvi u.tml. Protesta akciju pamatā ir
civilizācijas vērtības un eksistences jēgas problemātika. Tā ir jauna parādība –
jauns sociālo protestu avots.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru