Lai mobilizētos garīgajai
atdzimšanai un pārvarētu metafizisko (un tātad kopumā antropoloģisko)
katastrofu, nepieciešams kaut ko saprast. Vispirms un galvenokārt ir
nepieciešams spēt saprast un savienot ideālos mērķus, kuriem ir noteikta
kvalitāte, ar savām interesēm, kurām arī ir jābūt noteiktai kvalitātei.
Saprotams, runa ir par vispārnacionāliem un ideālistiskiem mērķiem, bet nevis
materiālajām interesēm.
Cilvēkā ir nepieciešamas jūtas par
idejām – idejiskajiem mērķiem. Bez tā nav iespējama stratēģiskā mobilizācija. Lai
cilvēkos rosinātu aktivitāti, enerģijas atmošanos un vēlēšanos kvēli darboties,
nepieciešama emocionālā piesātinātība attieksmē pret idejiskajiem mērķiem.
Cilvēkos ir jāatmodina transfromācijas stihija, kas ir emocionāli centrēta un
vadīta. Bez stratēģiskās mobilizācijas nav iespējams sākt atdzimšanas procesu.
Stratēģiskās mobilizācijas pamatā ir ideja – idejiskais mērķis. Turklāt
emocionāli izgaismots idejiskais mērķis.
Atdzimšanas mobilizācija nevar
notikt bez noteiktiem personības parametriem. Proti, noteiktām cilvēku iezīmēm
un garīgajām nostādnēm, kuras argumentēti pamato atdzimšanas nepieciešamību un
cīņas nepieciešamību, bez kā nav iespējama atdzimšana.
Jaunās „attīrītās” un mobilizētās
personības ir pēc tam jāsaliedē mikrokolektīvos, bet jaunos mikrokolektīvus
vēlāk ir jāsaliedē makrokolektīvos.
Saprotams, jebkurš mikrokolektīvs
no cilvēka prasa zināmu kompromisu, piekāpšanos, pašupurēšanos, jo cilvēks
ziedo sevi un savas intereses kopējo interešu realizācijai.
Taču cilvēks faktiski atsakās no
sevis priekš sevis, jo viņa atsacīšanās veicina kopējo lietu, no kuras
panākumiem noteikts labums būs katram cilvēkam; arī tiem, kuri atsacījās no
sevis. Protams, lai atsacītos no sevis, nepieciešamas milzīgas izmaiņas cilvēkā
– personības milzīga transformācija.
Piemēram, atsevišķās
Austrumeiropas valstīs un tajā skaitā Latvijā aizvadītajā pēcpadomju periodā
(praktiski sākās jau padomju laikā „perestroikas” kontekstā) notika cilvēciskā
potenciāla vertikāles sagraušana: tie, kuri bija „apakšā” (sabiedrības
padibenes) nonāca „augšā” (pie varas visās institūcijās).
Tādas drausmīgas situācijas
rašanās nevarēja palikt bez kardinālām sekām. Iespējams, vissvarīgākās sekas ir
divas: 1) intelektuāļu/inteliģences slāņa likvidācija un 2) antropoloģiskā
(metafiziskā) katastrofa.
Tā visa rezultātā Latvijā tagad
nav patiesi godīga un ideālistiski orientēta inteliģence, kas varētu uzņemties
atdzimšanas mobilizācijas metodisko un organizatorisko vadīšanu. Tādējādi
tauta/nācija ir pakļauta totālai un fatālai destrukcijai, kuru nav spējīgs
neviens apturēt. Bet visbēdīgākais – neviens nav ieinteresēts apturēt
destrukciju.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru